Lie79*har blitt mamma* Skrevet 13. januar 2009 #1 Skrevet 13. januar 2009 Eller begge deler?? Jeg har hatt diabetes type 1 siden 7 års alder og er nå under utredning i forhold til ME.
forsøk2 Skrevet 13. januar 2009 #2 Skrevet 13. januar 2009 Heisann! Jeg har diabetes type 1 og har hatt det i 6 år, var 33 år da jeg fikk det. Vi er i gang med 2 ISCS forsøk. Skal starte med sprøyter 22/1 og håper på uttak og innsett i uke 6 dersom alt går bra.
Fatu Skrevet 13. januar 2009 #3 Skrevet 13. januar 2009 Jeg har diabetes 2 og har fått beskjed at jeg blir en 1'er hvis jeg blir gravid.
Lie79*har blitt mamma* Skrevet 13. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 13. januar 2009 Hei, og takk for svar! Godt å høre at det finnes flere i samme situasjon:) Selv har jeg hatt diabetes siden jeg var 7 år, så føler vel at sykdommen er en del av meg. Husker rett og slett ikke så mye fra tiden før jeg fikk diabetes! Jeg har hatt 2 ordinære forsøk så langt. Forrige forsøk var for ca 6 mnd siden. Neste forsøk blir frys, så håper det vil være litt mindre belastning. Ble sykmeldt under begge forsøkene mine pga fikk så høyt blodsukker av medisinene (spesielt sprayen) og trengte mye høyere doser med insulin. Mye å passe på i tillegg til belastningen av selve forsøkene! Men alt i alt synes jeg det gikk ganske greit. Hva med dere?
forsøk2 Skrevet 14. januar 2009 #5 Skrevet 14. januar 2009 Vi hadde første forsøk med uttak og innsett i oktober. Syntes det gikk ganske bra med blodsukkeret under stimuleringstida, det værste var å ikke ha blodsukker over 8 etter innsett. Vi skal i gang med nytt forsøk og denne gang kan det hende jeg ber om litt lengre sykemelding for å greie å holde blodsukkeret mer stabilt.
Lie79*har blitt mamma* Skrevet 14. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 14. januar 2009 Hmm... Virker som om medisinene vi tar virker veldig forskjellig fra person til person. Blodsukkeret mitt føyk rett i været etter første spraydosen. Måtte vel omtrent doble dosene med hurtigvirkende + øke langtidsvirkende som jeg tar før jeg legger meg. I tillegg pleide jeg å ha på ringeklokken om natten den første uken for å sjekke bl.sukkeret. Bruker humalog og insulatard. Blodsukkeret mitt ble faktisk mye bedre etter innsett, så syntes det var lettere å kontrollere da;) Håper dere lykkes på dette forsøket! Er egentlig nok å tenke på når man holder på med forsøk, og når man har diabetes i tillegg blir det jo mye å holde styr på. Eneste fordelen vi har, er jo at vi ihvertfall er vant til å sette sprøyter;) Legen min var veldig forståelsesfull under begge våre forsøk, så hadde heldigvis ikke noe problem med å få sykemelding i forhold til mitt behov. Syntes det var veldig deilig å få lov til å få litt fred og ro under forsøket og tid til å ta vare på meg selv og diabetesen:) jobber som sykepleier, så blir jo litt stress på jobb... Lykke til med sprøytestart 22.januar. Håper alt går bra fram til innsett, og at det er deres tur denne gangen:)
Lie79*har blitt mamma* Skrevet 18. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 18. januar 2009 Dytter... Flere med diabetes? Ingen med ME her??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå