minlilletass Skrevet 13. januar 2009 #1 Skrevet 13. januar 2009 Mini har begynt med risgroet til kvelds og elsker det! Synes han er mer urolig om natta, og lurer paa om han har vondt i magen. Er dette en overgang? Han har faatt i snart to uker naa. Jeg har gitt sviskepure ogsaa for aa unngaa hard mage, men det har naa gaatt nesten fem dager uten avfoering. I gaar kom det, men ikke nok for fem dager. Jeg ammer bare ellers, men har laget groeten paa mme. I gaar pumpet jeg og lagde av mm. Kanskje dette er mildere for magen? Dessuten, blir groeten veldig tynn av mm? Det ble bare tynn suppe med samme mengde groetpulver som jeg pleier aa bruke. Mini tar ikke flaske, saa jeg maa gi med skje, og kan derfor ikke lage tynn velling. Jeg foroeker aa faa i han litt vann ogsaa, men det er ikke saa lett med skje....
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 13. januar 2009 #2 Skrevet 13. januar 2009 Risgrøt kan være hardt til magen. Prøv heller maisgrøt. Det er mye mildere for magen. OG ja grøten blir tynnere med mm, det har jeg også merket meg ;-)
Hermione_77 Skrevet 13. januar 2009 #3 Skrevet 13. januar 2009 Det står på maismelpakken at grøten blir tynnere med morsmelk, men at man likevel ikke skal øke grøtpulvermengden. Min gutt på 5 måneder er også veldig hard i magen. Han får både sviskejuice + at jeg blander litt maltekstrakt i en flaske per dag (han får 1 flaske med mme som tillegg på kveld, ellers ammer jeg.) Synes ikke det gir mye løsere mage akkurat. Han bæsjer nå bittelitt hver dag, men synes det virker som om det er mindre tilsammen på en uke enn når han bæsjet en gang i uken.
lillefot Skrevet 13. januar 2009 #4 Skrevet 13. januar 2009 Begge mine har vært harde i magen. Men de har fått mme fra ca 3 mnd begge to. Da var det slutt på melka mi! Ville prøvd med maisgrøt. Du kan jo prøve å gi han malextrakt med skje, det skal ha god effekt på magen. Funker hvertfall her. Ellers måtte vi bruke laktulose på hun eldste, for der hjalp ingenting til slutt. Ville sett ann noen dager til og hvis det ikke ble bedre, så ta en tur til lege.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå