minlilletass Skrevet 13. januar 2009 #1 Skrevet 13. januar 2009 Mini paa 4 mnd ligger paa magen om dagen i vogna, men paa ryggen om natta. Problemet er at han sover ekstremt daarlig paa ryggen. Han har atopisk eksem og fekter og kloer seg. Er han helt i sovemodus naar han legges, tar det fem til ti min foer han har fektet seg helt vaaken. Jeg greier bare aa legge han naar han faar sovne ved siste maaltid. Paa magen roer han seg selv, og sover mye lengre. Har han luft i magen kommer dette opp eller ut selv. Han vaakner mange ganger om natta og er vel egentlig ikke sulten hver gang heller. Jeg har kjoept pustealarm, men foreloepig ligger han paa ryggen eller litt paa siden om natten. Pga soving paa magen paa dagtid er han sterk i nakken og reiser hodet helt opp og over vognkanten. Han ligger i sovepose, saa det er ingen dyne, og lakenet er alltid helt stramt. Naar kan han ligge paa magen? Noen andre med samme problem?
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 13. januar 2009 #2 Skrevet 13. januar 2009 De sier at man ikke skal legge de på magen før de klarer å snu seg rundt på egenhånd. Men funker det ikke at han ligger på siden heller? Kan du ikke snakke med helsesøster og høre hva hun sier?
minlilletass Skrevet 13. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 13. januar 2009 Skal de klare aa snu seg begge veier? Er saa oppgitt, for han plages saann av kloen og er troett naar vi staar opp. Helsesoester sier han kan ligge paa magen om dagen naar jeg selv er vaaken, men kun paa siden om natta.
zikosmor:) Skrevet 13. januar 2009 #4 Skrevet 13. januar 2009 første gutten min sov på magen fra han var bare 1 mnd gammel,han ville ikke sove på ryggen/siden i det hele tatt. helsesøster sa jeg ikke måtte gjøre det,men jeg gav opp. gikk helt fint det,iallefall med han.ble jo veldig sterk i nakken. jeg sier ikke at det er en god løsning men for meg føltes det som eneste utvei,iallefall akkurat der og da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå