Gå til innhold

Hva synes du er den aller beste sausen til biff, kylling og annet kjøtt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Soppsaus som regel.. =)

Skrevet

Det finnes en som heter "lam ala provence" eller noe sånn - den syns jeg er kjempegod til biffkjøtt også (og så tilsetter man stekesjyen fra panna så blir det ekstra godt).

Fransk kyllingsaus og Bali kyllingsaus er også gode syns jeg og passer til svinekjøtt også.

Hilsen Toroqueen :oDDD

Skrevet

konjakksausen er den beste jeg får til biff. den konjakksausen fra knorr er ganske god :)

Skrevet

Kantarellsaus

Konjakksaus (posevarianten funker på en travel dag)

Rødvinssaus (posevarianten funker aldri)

Rosépeppersaus

Skrevet

Biff : Peppersaus

Kylling : Bretagne kyllingsaus ( Med fløte og en dæsj chili)

Annet kjøtt ( svin/okse): Kyllingsaus, brun saus, sjysaus.... alt etter hva jeg finner i skapet =)

Jada, er en Toro-husmor delux =D

Skrevet

Kommer an på tilbehøret

Biff :

m fløtegratinertepoteter : pepper/rosepeppersaus

M pomfri eller båtpoteter: bearnes

Kylling : spiser bare det med ris, men har enten bearnes eller baligryte

Lam liker jeg best i frikasser

Svin kommer jo veldig an på. Ribbe er jo tynn brun/sjy saus

Stek litt tykkere brun/sjysaus

Skrevet

Lagra litt fort der. Til kotelletter bruker vi bearne hvis de stekes, evt brun saus hvis de stekes og kokes i sausen etterpå

Skrevet

Glemte all-time-favourite; rosepeppersaus - den er utmerket til feks laks! Det meste egentlig :oD

Skrevet

Peppersaus er godt til det meste :-)

Skrevet

Det beste er jo å steke kjøttet slik at det blir saftig og man ikke trenger saus :o)

Da smaker det jo så mye mer!

Skrevet

Favorittsauce fra Jensens Bøfhouse!

Den er fantastisk.

Rødvinssaus er også godt, det samme med hollandaise, god gammeldags brun saus, soppsaus og på en restaurant jeg går på innimellom har de en helt nydelig fiske og hummersaus!

Skrevet

Til biff synes jeg rødvin, soppsaus eller peppersaus er gode, om de er hjemmelaga. Er igrunnen ikke noen sausperson, og klarer meg fint uten. Sjysaus fungerer alltid. Til kylling liker jeg best dipper av ulike slag.

Skrevet

Kylling: Bretagne

Svin og noe annet kjøtt: Café de Paris

Rødt kjøtt: Brun saus eller peppersaus

Skrevet

Til biff: Peppersaus, pose duger, hvis ikke man liker pose så er det fort gjort å svi av en brunsaus, hive i grønnpepper og stekesjy for å lage en god peppersaus selv.

Min favoritt til kylling er: 2ss kikkoman,1 ts gastromatkrydder, 3-4ss creme fresh, 1 1/2 dl matfløte og 1dl vann....kokes opp i 2 min...blir den litt tynn kan man jevne den litt med litt maisenna.

Skrevet

Biff: Bernaise saus eller fløtesaus

Kylling: Soppsaus (kantarell og et eller annet:)

Vilt/elg osv kjøtt: Vilt saus men fløte i

Skrevet

Det som først forbauser meg er hvor mange som lever i Toro-posen (oki, Knorr, da, for noen).

Biff: er det fløtegratinertepoteter og/eller champignonstuing er det godt med en lettere saus uten fløte, rødvinssaus er godt.

Skal det være med feks hasselback poteter kan peppersaus eller en god fløtesaus være best.

Kylling: godt med en fløtesaus med urter eller karry, eller vårløk.

Til svin lager jeg gjerne en saus med sopp og/eller løk. Ønskes en lettere saus kan paprikasaus være nydelig, gjerne til svin også (fileter).

Koteletter lager jeg sjy til.

Gjest Kelly Taylor
Skrevet

er ikke så veldig glad i saus egentlig, så til kyling og svinekjøtt syns jeg tatziki smaker best, til biff kan jeg spise en god,mild og hjemmelaget peppersaus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...