Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 13. januar 2009 #3 Skrevet 13. januar 2009 Det finnes en som heter "lam ala provence" eller noe sånn - den syns jeg er kjempegod til biffkjøtt også (og så tilsetter man stekesjyen fra panna så blir det ekstra godt). Fransk kyllingsaus og Bali kyllingsaus er også gode syns jeg og passer til svinekjøtt også. Hilsen Toroqueen :oDDD
suseduse Skrevet 13. januar 2009 #4 Skrevet 13. januar 2009 konjakksausen er den beste jeg får til biff. den konjakksausen fra knorr er ganske god
Gjest Skrevet 13. januar 2009 #5 Skrevet 13. januar 2009 Kantarellsaus Konjakksaus (posevarianten funker på en travel dag) Rødvinssaus (posevarianten funker aldri) Rosépeppersaus
Blind Gudinne Skrevet 13. januar 2009 #6 Skrevet 13. januar 2009 Biff : Peppersaus Kylling : Bretagne kyllingsaus ( Med fløte og en dæsj chili) Annet kjøtt ( svin/okse): Kyllingsaus, brun saus, sjysaus.... alt etter hva jeg finner i skapet =) Jada, er en Toro-husmor delux =D
Gjest Skrevet 13. januar 2009 #7 Skrevet 13. januar 2009 Kommer an på tilbehøret Biff : m fløtegratinertepoteter : pepper/rosepeppersaus M pomfri eller båtpoteter: bearnes Kylling : spiser bare det med ris, men har enten bearnes eller baligryte Lam liker jeg best i frikasser Svin kommer jo veldig an på. Ribbe er jo tynn brun/sjy saus Stek litt tykkere brun/sjysaus
Gjest Skrevet 13. januar 2009 #8 Skrevet 13. januar 2009 Lagra litt fort der. Til kotelletter bruker vi bearne hvis de stekes, evt brun saus hvis de stekes og kokes i sausen etterpå
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 13. januar 2009 #9 Skrevet 13. januar 2009 Glemte all-time-favourite; rosepeppersaus - den er utmerket til feks laks! Det meste egentlig :oD
ToPrinsesser<3 Skrevet 13. januar 2009 #10 Skrevet 13. januar 2009 Peppersaus er godt til det meste :-)
~sjiraff~ Skrevet 13. januar 2009 #11 Skrevet 13. januar 2009 Det beste er jo å steke kjøttet slik at det blir saftig og man ikke trenger saus ) Da smaker det jo så mye mer!
Gjest Skrevet 13. januar 2009 #12 Skrevet 13. januar 2009 Favorittsauce fra Jensens Bøfhouse! Den er fantastisk. Rødvinssaus er også godt, det samme med hollandaise, god gammeldags brun saus, soppsaus og på en restaurant jeg går på innimellom har de en helt nydelig fiske og hummersaus!
erteposen + 4 Skrevet 13. januar 2009 #13 Skrevet 13. januar 2009 Til biff synes jeg rødvin, soppsaus eller peppersaus er gode, om de er hjemmelaga. Er igrunnen ikke noen sausperson, og klarer meg fint uten. Sjysaus fungerer alltid. Til kylling liker jeg best dipper av ulike slag.
-MtG- Skrevet 13. januar 2009 #14 Skrevet 13. januar 2009 Kylling: Bretagne Svin og noe annet kjøtt: Café de Paris Rødt kjøtt: Brun saus eller peppersaus
Gjest Skrevet 13. januar 2009 #15 Skrevet 13. januar 2009 Til biff: Peppersaus, pose duger, hvis ikke man liker pose så er det fort gjort å svi av en brunsaus, hive i grønnpepper og stekesjy for å lage en god peppersaus selv. Min favoritt til kylling er: 2ss kikkoman,1 ts gastromatkrydder, 3-4ss creme fresh, 1 1/2 dl matfløte og 1dl vann....kokes opp i 2 min...blir den litt tynn kan man jevne den litt med litt maisenna.
WorkingMom - m/jente og gutt:) Skrevet 13. januar 2009 #16 Skrevet 13. januar 2009 Biff: Bernaise saus eller fløtesaus Kylling: Soppsaus (kantarell og et eller annet:) Vilt/elg osv kjøtt: Vilt saus men fløte i
Gjest Skrevet 13. januar 2009 #17 Skrevet 13. januar 2009 Det som først forbauser meg er hvor mange som lever i Toro-posen (oki, Knorr, da, for noen). Biff: er det fløtegratinertepoteter og/eller champignonstuing er det godt med en lettere saus uten fløte, rødvinssaus er godt. Skal det være med feks hasselback poteter kan peppersaus eller en god fløtesaus være best. Kylling: godt med en fløtesaus med urter eller karry, eller vårløk. Til svin lager jeg gjerne en saus med sopp og/eller løk. Ønskes en lettere saus kan paprikasaus være nydelig, gjerne til svin også (fileter). Koteletter lager jeg sjy til.
Gjest Kelly Taylor Skrevet 13. januar 2009 #18 Skrevet 13. januar 2009 er ikke så veldig glad i saus egentlig, så til kyling og svinekjøtt syns jeg tatziki smaker best, til biff kan jeg spise en god,mild og hjemmelaget peppersaus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå