Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Blir gal av at babyen min foretrekker høyrepuppen, noe som resulterer i at jeg blir helt skeivammet! Dette betyr at jeg må legge han til "vrang"puppen når han er veldig sulten, da tar han hva han får for å si det sånn. Men han sier seg mye fortere ferdig enn hva han gjør på "god"puppen. På "god"puppen kan han ligge lenge å kose seg.

Dessuten når han er grinete og trøtt nekter han å ta "vrang"puppen. Men sluker "god"puppen, så det er ikke det at han ikke er sulten.

Han er så bestemt på det, det er helt sykt. Han kjenner tydeligvis igjen puppene ved å se på dem, fordi han avslår "vrang"puppen uten engang å "smake" på den.

Så jeg må altså planlegge og være listig i forhold til hvilken pupp jeg legger han til så jeg ikke blir helt skeivammet. Håpløst, har ofte spreng på "vrang"puppen altså..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres for meg ut som han kanskje kan ha en låsning i nakken? Snuppa her hadde favorittside mot venstre pga det, og hun var ikke noe særlig glad i å spise fra venstrepuppen. Da måtte hun jo vri hodet mot høyre, og det var vondt/ubehaglig. Særlig mye kaving og slossing var det når hun var trøtt og sliten. Løste problemet midlertidig med å legge henne i tvillingstilling på vrang-puppen. Da kunne hun spise fra den men samtidig ha hodet den veien hun helst ville. Så slapp jeg å bli helt skeivammet ;)

Hvor gammel en mini? Har du lagt merke til om han har hodet mer til en side enn den andre? Jeg ville kommet meg til manuellterapaut e.l. så fort som mulig med ham. Bor du i Oslo-området kan jeg anbefale Barneklinikken, der var vi. Snuppa har blitt SÅ mye bedre, og spiser nå fra begge pupper om hverandre :)

Skrevet

Har det samme problemet her... Her er det vensterpuppen som er favoritten. Men jeg gjør som du og legger han til den når jeg vet at han er veldig sulten og da går det bedre. Har prøvd å pumpe ut resten når han er ferdig og den ikke er helt tømt..men det kommer ikke ut en drit og det blir bare ømt når jeg prøver å håndmelke og. Men jeg la han tilslutt i tvillingstillingen for å prøve å lure han til å tro at han var på favvopuppen sin og da spiste han=) Virker som melken renner bedre på den gode puppen og at han må jobbe mer på den andre og.

Men nå kjører jeg bare tvillingstillingen så går det greit.

Skrevet

Jeg har akkurat det samme problemet. Det stammer fra helt i begynnelsen, da jeg ble så sår på den ene puppen, og favoriserte dermed den andre... Som kjapt ble favorittpuppen. Jeg har fremdeles mye mer melk i "go'puppen"...

Skrevet

Lillegutt har for det meste hatt hodet mot venstre siden han ble født. Vi går til manuellterapeaut for behandling, har nå vært to ganger. MT mener vi trenger 1-2 behandlinger til. Er 4 uker ml. hver behandling. Han blir atskillig bedre etter en behandling og ligger da plutselig med hodet mot høyre:)

Så ja, har tenkt på om det kan ha noe å si at han favoriserer høyrepuppen...

Vi ligger stort sett og ammer (om vi har mulighet), derfor tror jeg ikke det skal ha noe å si på nakken sånnsett. Han slipper jo å vri hodet når vi ligger.. ??

Men nippelen på puppene er ørlite forskjellig, knapt merkbar. Kan han virkelig være så følsom at han kjenner forskjellen på de, og derfor har en favoritt?

Skrevet

Ser faktisk at vi har samme tendensen. Ligger m hodet mot venstre for det meste, og ikke noe glad i å spise fra venstrepuppen..

Syns tvillingstillingen er vanskelig. Ihvertfall nå som han bynner å bli så stor. Er litt over 6kg..

Skrevet

Gutten min har ikke noen favorittside når han ligger - eller rettere sagt, det har han, men det er bare i retningen der TVen er, så om vi snur ham, snur han hodet i den andre retningen... så tror ikke det er noen stivhet i rygg/nakke som er årsaken. Selve niplene på mine pupper er ganske ulike, faktisk... Den ene er mindre og var før graviditeten mer innovervendt enn den andre. Ikke uventet er det den mest "normale" puppen som er mest populær her...

Skrevet

favoritten her er venstre, den er størst med mest melk... derfor starter vi alltid på høyrepuppen når vi ammer:) pupper på venstre om natta..

først trodde vi det var pga ho ble tatt med tang og at ho ofte legger hodet mot høyre.. men ho spiser like godt på begge sidene, i alle stillinger overhodet (testet de fleste på ammehjelpen) og ho har hodet til begge sidene nå... så det er nok en superpupp jeg har på hjertesiden

Skrevet

Hadde samme problemet her. Høyre er størst og det var kun den hun skulle ha (tok venstre i starten, men høyre har alltid vært favorisert). Pumpa venstre og prøvde å gi den på flaske, men hun nekta det også! Tok flaske ellers. Smakte på melka rett etter den var pumpa og den smakte surt. Kan jo ikke stemme tenkte jeg, men sånn var det nå. Så her er venstre tørrlagt og har vært det noen måneder. Høyre fungerer fremdeles fint, nå ser det ut til at hun er lei pupp, så er nok ikke lenge før hun er ferdig.

Skrevet

Ved ca 4 måneders alder begynte han å favorisere høyre puppen. Jeg kjempet lenge i mot ved å konsekvent legge han til venstre til å begynne med. Men måltidene ble så utrivelige der han lå og vred og vendte på deg, og slett ikke ville ta puppen.

Så jeg ga etter, og nå er venstre puppen tom og "død", mens den høyre fungerer. Er forsåvidt fornøyd likevel, men jeg ammer nok mindre enn jeg kunne gjort med to fungerende pupper.

Skrevet

Ja, skjønner hva du mener Reven Rappo. Må skikkelig kjempe med han på vrangpuppen. Men går tilslutt etter mye tålmodighet og listighet fra min side.

Jeg har kjempa med han i hele dag med å få han til å ta vrangpuppen, og nå er den endelig "tom". Men førr et strev.

Tenker også på om utdrivningsrefleksen er forskjellig på puppene. For han vrir seg ofte unna på vrangpuppen når den setter igang, hoster og harker.

Ja, ja. Får bare fortsette å være tålmodig. Er vel uansett ikke noe "enklere" å gi flaske..

Skrevet

Jeg har også ulik utdrivingsrefleks på de to puppene, ser det ut til, men her er "go'puppen" den med best utdrivingsrelfleks. Det er først nå, når han er 3 mnd gammel, at jeg har sett melken sprute fra "den andre puppen".

Skrevet

Jeg tror litt av "problemet" er at utdrivningsrefleksen er litt for kraftig på vrangpuppen.Omvendt på meg, først de siste ukene at melken spruter fra godpuppen.

Skrevet

jeg syns forresten det er snodig at utdrivingsrefleksen blir kraftigere etterhvert. kanskje fordi babyen vokser og suger kraftigere??--

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...