Gå til innhold

Flere som har kuttet ut kumelksproteiner i forbindelse med kolikk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå vært uten kumelksproteiner i 3 uker (det hjalp!) og lillegutt er nå 10,5 uker.

Kan jeg så smått begynne å spise melkeprodukter igjen? Og hvordan går jeg i såfall frem? Eller burde jeg ventet til han er over de magiske 3-mnd?

Noen med erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg kuttet ut melkeprodukter da gutten min var 4 uker, han er 13 uker nå. Det hjalp med en gang for oss også - heldigvis. Jeg prøvde meg med litt margarin på brødskiva før jul ( da var han nesten 3 mnd), og da skreik han i 4 timer... Frister jo ikke til gjentakelse. Spurte helsesøster da vi var på 3-mnd kontroll om råd - hun sa at jeg i værste fall måtte holde meg unna så lenge jeg ammet, og at det eneste man kunne gjøre var å prøve forsiktig når man selv følte seg klar.. Ingen fasitsvar altså. Lykke til i alle fall.

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg prøver på dette nå, vært 1 døgn uten, og ikke merket noen effekt så langt, hvor lang tid tok det før det fungerte for dere? Og hva slags produkter kuttet dere ut i tillegg til de mest tydelige meieriproduktene da? Finnes det noen produkter med "skjult" melk i seg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...