Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt en pakke med svisker, hva gjør jeg? Bare koke sammen med litt vann, og så mose med stavmikser?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og hvor lenge er det i så tilfelle meningen at det skal koke?:)

Skrevet

Sjekk at sviskene ikke inneholder konserveringsmiddel! Det er forbudt i barnemat fordi mange reagerer på det, men jeg har sett at noen svisker pakket i plastposer inneholder det.

Skrevet

Jeg koker sviskene i vann i ca 15 min. moser det med stavmikser, fyller på med kaldt vann hvis det blir for tykt

Skrevet

har gjort det slik jeg også men hvor lenge kan det stå i kjøleskapet i en tett boks??

Skrevet

Ser nå at de jeg har brukt er det konserveringsmiddel i så de går rett i søpla, og jeg får kjøpe nye

Skrevet

Oj, tusen takk for svar. Det med konserveringsmiddel har jeg ikke tenkt på, og er ganske sikker på at de jeg kjøpte inneholder det... Får man tak i svisker uten konserveringsmiddel i vanlig butikk da eller?

Skrevet

Dere bruker forresten det vannet dere koker i til å mose med også da, ikke sant?

Skrevet

Vet ikke, har kjøpt ferdig mos fra nestlé..Sikkert mange som tåler konserveringsmiddel, men har sett et par barn reagere veldig på det -

og siden det faktisk er forbudt i barnemat er det kanskje ok å unngå det frem til et år.

Skrevet

Jeg har ikke klart å finne svisker uten konserveringsmiddel på vanlig matbutikk - si gjerne fra hvis noen vet om noe sted som selger det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...