Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har ikke jeg verdens beste økonomi, men jenta mi trenger en ny bilstol. Har en Acta Graco fra før, kjøpte den helt ny, men nå er den vanvittig trang til henne. Hun er litt over 8 mnd.

Har lyst å kjøpe en flunka ny, men jeg vet ikke om jeg har råd :(

Noen som har kjøpt brukt bilstol?

Blir jo å kvitte meg med min også, håper bare noen vil ha den.

Noen som kan anbefale meg bilstol som er rimelig og bra?

Jenta mi veier vel litt over 9 kg nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du noen venner som du kan låne bilstol av? Jeg har gjort det med mine bilstoler etter at datteren min vokste ut av dem. Jeg forstår at man er forsiktig med å kjøpe brukt pga at man ikke vet om bilstolen har vært i bilulykke, men for meg var det ikke et problem å finne en vennine som ville låne min bilstol (da jeg håpet på et barn til og ville beholde bilstolen selv i tilfelle) - og hun visste / stolte på meg at den ikke hadde vært i en bilulykke. Funket helt fint det. Vi har gjort det med 2 bilstoler faktisk. Er det kanskje en idé for deg?

Jeg må bare tro at det er ærlige folk der ute som selger brukte bilstoler; det er ingen som ønsker å gjøre noe så dumt som å selge en bilstol som har vært i en bilulykke (håper jeg). Personlig, så liker jeg Britax og Acta Graco veldig godt, men vet ikke hva prisene ligger på. Uansett, du får ha lykke til.

Skrevet

Jeg kjøpte den første bilstolen til gullet mitt brukt og var veldig fornøyd.

Mange som er redd for at forrige eier har kræsjet og at bilstolen derfor skal være ødelagt. Kanskje jeg er dum, men velger å tro at de som har kræsjet og hvis det kan være fare for at stolen er ødelagt, ikke selger den videre. Spør bare hvorfor de selger stolen og om de selv har vært fornøyd..

Nå har vi kjøpt en Besafe Izi combi og er kjempe fornøyd! Ser at mange selger disse på Finn til rundt 1000,-. Koster 3500 ny..

Skrevet

kjøpte Akta Graco cosmic comfort på svinesund til 1750.- nesten halv pris av hva det koster i norge

Skrevet

Hei

Personlig ville jeg ikke kjøpt brukt bilsete. Grunnen til dette er at det er ikke bare en kollisjon, men også en brå oppbremsing kan gi indre skader på tolens konstruksjon som ikke er synlige.

Jeg har en iZi Combi og er kjempefornøyd med denne. Går fra 0-18 kg og kan brukes både frem og bakovervendt. Gutten vår skal sitte bakovevendt så lenge som mulig og i hvert fall til han er tre år da bakvervendt er fem ganger sikrere enn fremovervendt.

Skrevet

2hærligegutter: Åh, så flott! Bor jo ikke langt unna heller, så da skal jeg få dratt dit i løpet av førstkommende dager :) Tusen takk for tips!! :-D

Og tusen takk til dere andre også :-)

Skrevet

Jeg vet at noen forsikringsselskaper leier ut bilstol kjempebillig (300 kr ca) til sine kunder, så hvis dere har forsikring kan du sjekke ut om forsikringsselskapet har slik ordning?

Selv har jeg lånt av søstera mi, ulempen er at det ikke fulgte noen bruksanvisning med. Ble paff da jeg leste her inne at det er vanlig med babypute feks. (Og fikk påpakk fra sykehuset da vi skulle dra hjem, for de mente stolen var for stor, til tross for at den er fra 0kg... Det var ganske flaut og vondt for en førstegangs som ville gjøre alt rett...)

Skrevet

Jeg er kanskje litt paranoid, men jeg hadde ikke kjøpt brukt bilstol av noen jeg ikke kjente...

Det er vanskelig å finne bilstol etter at nyfødtperioden er over. :( Har såvidt begynt å kikke på det... Men håper at cabriofixen holder lenge enda, den er jeg veldig godt fornøyd med!

Skrevet

Eg ville ikke kjøpt brukt...som ei over her sier, så vet en aldri hva stolen har blitt utsatt for, og om den har blitt mista i bakken, dunka borti noe, bråbremsa med osv så er det ikke sikkert at selgeren sier ifra....

Vi betalte 3500 for izi combi setet vårt, og er kjempefornøyd med det. Bruker det sjeldent da, siden vi ikke har bil selv....Det er dyrt med bilstol, men tanken på en ulykke gjør det verdt det! Dessuten kan jo setet brukes videre visst du skal ha flere barn, om det ikke er skadet da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...