Anonym bruker Skrevet 13. januar 2009 #1 Skrevet 13. januar 2009 Min pode på rundt 18 måneder, har ikke akkurat fresh ånde om morgenen. Den er egentlig dårlig. Vi pusser tenner morgen og kveld, så skjønner ikke helt dette? Noen som vet eller har samme erfaring. Han er ikke forkjølet.
Bebés'ilvousplâit Skrevet 13. januar 2009 #2 Skrevet 13. januar 2009 Det er ganske vanlig at små barn får dårlig ånde hvis de har vondt i halsen eller kanskje til og med halsbetennelse. De trenger ikke å være neseforkjølet av den grunn. Klarer du å se om han er rød i svelget? Det kan være litt vanskelig å komme til og se uten en sånn trepinne. Jeg ville tatt en telefon til fastlegen og tatt opp problemet. Kanskje han/hun vil ta gutten inn for en sjekk. De skal jo normalt ikke ha dårlig ånde.
YallaYalla Skrevet 13. januar 2009 #3 Skrevet 13. januar 2009 Min lille hadde dårlig ånde da hun hadde halsbetennelse. Men da hadde hun dårlig ånde hele dagen, altså. Har hørt om barn som har dårlig morgenånde, akkurat som voksne..Spesielt om man er litt tett i nesen og puster med munn om natten
Linchen Skrevet 13. januar 2009 #4 Skrevet 13. januar 2009 Sikker på at det ikke er tann-ånde? Det lukter litt metallisk, ingen roseduft...
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #6 Skrevet 14. januar 2009 Takk for svar jenter:-) Er det virkelig noe som heter tannånde? Har ikke merket tidligere at han får dårlig ånde når tennene bryter frem. Men kom på at det kanskje kan ha sammenheng med at han har gått på jerntilskudd en stund, og at dette kanskje gjør at det lukter litt. Han har ikke hatt dårlig ånde tidligere, dette merket jeg først for 3-4 dager siden.
Raych Skrevet 15. januar 2009 #7 Skrevet 15. januar 2009 Bruker han smokk om natta? Da kan det bli litt av en ånde om morgenen ettersom det blir "gammelt" spytt og luft i munnen:)
Linchen Skrevet 15. januar 2009 #8 Skrevet 15. januar 2009 He he, kanskje tannånde bare er et ord jeg har funnet på? Men jeg merker veldig godt på ånden hans når tenner er i gjære.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå