Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi planlegger å reise til kypros i i 2 uker ( siste uken i august og første uken i september).Og i den forbindelse har jeg noen spørsmål til dere som har vært der før.

1.Varmen....om det kan bli for varmt for våre 2 små barn som da vil være litt over 2 år, og nesten 1 år når vi reiser. Hadde det vært bedre å reise dit i midten fra september til slutten av september tror dere? Jeg er liksom så redd for at der fine været skal forsvinne hvis vi reiser for sent...

2.Er det midt i høysesongen vi reiser, eller begynner den å gå mot slutten da?Tenker da på om det er det stapp fullt med festende ungdom i gatene, fulle restauranter over alt o.l.

3.Lurer også på hvordan det er med baby produkter der nede?Tenker da på bleier, grøt og middagsglass først og fremst.Selger de produkter / merker som vi har her hjemme i Norge også?

4. Noen som har vært på sandy bay ( sunwing resort) utenfor ayia napa?Fortell litt da eventuelt!

Skrevet

1.Varmen....om det kan bli for varmt for våre 2 små barn som da vil være litt over 2 år, og nesten 1 år når vi reiser. Hadde det vært bedre å reise dit i midten fra september til slutten av september tror dere? Jeg er liksom så redd for at der fine været skal forsvinne hvis vi reiser for sent...

Du trenger ikke være redd for at finværet forsvinner... Kypros har over 300 soldager i året og er fint feriemål vinterstid og!! Sjekk turoperatørers hjemmeside for temperaturtabeller :)

2.Er det midt i høysesongen vi reiser, eller begynner den å gå mot slutten da?Tenker da på om det er det stapp fullt med festende ungdom i gatene, fulle restauranter over alt o.l

Det er ikke midt i den norske høysesongen (som er fellesferien), men det er mange andre nasjoner som ferierer der vet du! Ganske mange engelskmenn! Hvis du tenker på Ayia Napa så holder de festende ungdommene seg stort sett til sentrumskjernen (iden grad du kan kalle det det!) og klosterplassen. Er rolig og fint utfor selve kjernen!

3.Lurer også på hvordan det er med baby produkter der nede?Tenker da på bleier, grøt og middagsglass først og fremst.Selger de produkter / merker som vi har her hjemme i Norge også?

Baby produkter får man kjøpt ja, de har jo babyer der og ;) I tillegg er det masse turister der... Nestlé har de mange steder, ellers kan man jo helgardere seg og ta med hjemmefra? Bleier er ofte ganske dyre i utlandet.

4. Noen som har vært på sandy bay ( sunwing resort) utenfor ayia napa? Fortell litt da eventuelt!

Har ikke vært der selv (sandy bay), men mine foreldre har, flere ganger. De søker IKKE party plass, men storkoser seg. Veldig fint og barnevennlig, kjempe flott strand!

Det er hit jeg skal lokke gubben med til sommeren tenkte jeg :)

Skrevet

Hei! Vi var på Sunwing Resort Sandy Bay 1 uke i september i fjor. Dro 15.sept. i håp om at det ikke var så varmt der nede. Men det var over 32 grader hver dag og på kvelden var det ikke under 25 grader. Jenta vår var 5,5 mnd. da, det gikk bra, men vi måtte bade henne mye. Den butikken de har på Resorten er veldig fin. Hadde mye av Hipp/Nestle, og Libero bleier. Med bleiene kostet dobbelt så mye, så vi hadde med oss. Det var ikke noe høysesong, men dette hotellet er svært populært, så er vel egentlig mye folk der hele tiden. Men det er stort område, og 4-5 basseng, så man er ikke oppå folk for det. Og varmen er det til langt oktober/november fikk vi beskjed om. Siden Sandy Bay er utenfor Agia Napa, så vil man ikke merke noe av ungdommen. Det er ett stykke å gå, så vi var ett par kvelder inni byen, men trivdes like godt på Sunwing Resort Sandy Bay. De har UTROLIG god mat på La Tasca og Fino restaurant. Vi hadde Happy Baby-leilighet, og det var toppers for oss. Og jeg vet jeg kommer til å dra dit igjen mange ganger. Håper dette var litt til hjelp. Men jeg anbefaler på det sterkeste å dra dit med barn.. :)

Skrevet

Vi var på Kypros, reiste i slutten av August og var 2 uker. Var kjempevarmt hver dag, måtte enten bade eller sitte i skyggen men når vi reiser med barn er det jo det ferien består av uansett;) Var 35 grader eller mer i skyggen kl 10 hver dag.

Er dyrt med barnemat og bleier der nede så det ville jeg tatt med selv.

Vi bodde på Star Tour sitt Blue Village anlegg i Fig tree Bay, veldig stille og fredelig;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...