Gå til innhold

Hvordan går det med deg Fab4?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble grepet av innlegget ditt, og håper du har hatt en ok dag.

Klem fra meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei - og takk for svar fra deg. Det var godt å lese:)

Det går opp og ned med meg. På dagtid er det ikke så verst - hjelper at det er lyst ute synes jeg. Men hvis jeg setter meg ned og tenker, så sliter jeg. Jeg har ikke vært flink til å komme meg ut heller, men er mye inne sammen med lillegutt. Jeg har ikke kontakt med noen her hvor jeg bor som jeg kan gjøre noe sammen med på dagtid, og da er det fort gjort at jeg blir inne og hjemme helt til jeg skal hente storesøster i barnehagen. Jeg må nok ta meg sammen der og prøve å komme meg litt ut - om ikke annet en liten tur på butikken. Jeg håper også at jeg finner noen som ikke bor så langt unna og som er interessert i gå finne på ting på dagtid når barselgruppa starter - *krysser fingrene*

I går hadde jeg en ganske god dag, så jeg håper at det kanskje snur og bare blir bedre og bedre fremover. Det hjalp veldig å lese at det også er andre som sliter med det samme som meg, så takk for det.

Kjenner at jeg fortsatt er sliten og trøtt etter fødselen (endte med keisersnitt etter 18 timer med rier) og trenger å sove noen timer på dagen da lillegutt sover. Har dårlig samvittighet for å ha storesøster i barnehagen også, men føler at det er bedre både for henne og meg. Hun er 3 år og krever mye oppmerksomhet, noe jeg ikke kan gi henne hvis hun er hjemme sammen med meg og lillegutt. Det blir fort kjefting og sure miner både hos henne og meg, så prøver å fortelle meg selv at det er bedre i barnehagen for henne. Kanskje det blir bedre etterhvert og jeg kan ha henne hjemme da? Håper det.

Ble mye syting dette, men det er godt å få det ut...

Skrevet

Godt å høre at du hadde en god dag. Det hjelper innlysende å komme seg ut, så godt at du prøver det. Høres litt ut som meg sist, var litt isolert og ensom ja, og da får man tenkt myyyye, for mye....huff.

Du må IKKE ha dårlig samvittighet for å ha 3åringen din i barnehagen, barn trenger å leke med andre barn og utvikle seg i takt med jevnaldrende. Barnehage er kjempebra for barn, så kan du sette av tid til henne i helger, ettermiddager og kvelder, og kanskje hente tidlig dersom du synes du får lite tid med henne, eller at HUN får for lite tid med deg.

Som du sier, en 3åring krever mye - nettopp - og har vi babymødre det å by på, fem hele dager i uken? Jeg har en 4åring, og jeg ville aldri i verden klare å tilby henne brøkdeler av det hun tilbys i barnehagen, jeg tenker at hun er der for SIN del, altså at barnehagen er et positivt sted som er midt i blinken for de som går der. Så det må du ikke ha dårlig samvittighet for, ikke i det hele tatt. Barnehager er ikke oppbevaringssteder, men det blir en helt annen diskusjon, hehe..... Ingen kritikk for at du har dårlig samvittighet, bare litt om at du ikke må ha dårlig samvittighet for noe som er SÅ positivt! =O)

Få ut hva enn du trenger å få du, det er det forum som dette er til for, IKKE ha dårlig samvittighet for det i hvert fall.

Tøffe fødsler er et kapittel for seg, føler med deg og sov så mye du trenger på dagen, hver eneste dag, det er lurt og gir overskudd. Gjør det litt enda jeg noen dager, selv og barnet er 5 mnd og vi begge er i fin form, bare godt å hente seg inn litt.

Jeg tror det å komme seg ut, lage noen avtaler for deg selv, og våge deg innpå andre i samme situasjon, på den måten som er logisk der du bor, vær offensiv i barselgruppen etc, og om ikke annet, gå på butikken hver eneste dag en uke og se om det hjelper. Innom biblioteket, posten og apoteket, hva som helst, bare for å komme i kontakt med andre mennesker, det er så avgjørende med noen voksensamtaler i løpet av dagen, selv om det er helt banale greier.

Lykke til videre og klem fra meg.

Skrevet

Tenkte på deg jeg også, håper det går fremover for deg. Selv om jeg er over den verste kneika, er det uansett "fint" å vite at jeg ikke var unormal som følte det på den måten jeg gjorde, Hadde også masse dårlig samvittighet ovenfor storebror (som også er liten, 1,5 år var han da minsten ble født) Pga ks'et kunne jeg ikke løfte han, og måtte ha en del hjelp.

Gjør godt å komme seg ut! Ønsker deg all lykke, og at dagene blir lysere for deg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...