Gå til innhold

går vgs nå, termin juni/juli og skal melde meg på påbyggning på nett i august. Når søker jeg om permisjon? hjelp...

♥ anonym♥

Anbefalte innlegg

la oss si at jeg melder meg på påbygg 1 august og sender søknad til lånekassen med en gang. må jeg da vente til den er godkjent før jeg søker om fødselsstipend? ( dette blir jo da etter babyen er født..)

går det bra? siden det er sommer i mellom? eller melder jeg meg på med en gang?

ååå... dette gir meg hodebry.

håper noen kan svare, jeg må ha det inn med t-skje...

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Du kan ikke søke om fødselsstipend før babyen din er født, fra da av får du fødselsstipend.. Får du baby om sommeren må du krysse av på dette når du søker om vanlig stipend (du viste det antagelig ikke om sommeren i fjor, men da ringer du dem og sier hvordan det er, og da får du noe sendt i posten..bla. skjema om fødselsstipend). Men du får ikke fødselsstipend om sommeren, de blir utbetalt i august (skikkelig teit!!!). Så da søker du bare om sommeren når du får barnet ditt, men de blir nok ikke utbetalt før august.

Ang. permisjon så kan du snakke med rådgiverne på skolen din. Vet ikke helt hvordan det er siden du får om sommeren. Jeg selv skal bare søke som allle andre og da vil jeg ha permisjon første halv år, og har da reservert plass til etter nyttår. Men du skal vel kanskje ha permisjon 1år fra sommeren av..

Håper du forstod noe av dette :-P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...