Mina75 - *tobarnsmor* Skrevet 12. januar 2009 #1 Skrevet 12. januar 2009 Jeg ammer tulla mi, men har til tider hatt lite melk på kveldstid, og gitt litt mme i tillegg. Ikveld fikk hun først pupp, deretter først 100 ml mme. Dette var tydeligvis ikke nok, så varmet ytterligere 100 ml som hun slukte. La seg etter dette, men etter en time våknet hun og var tydelig ikke fornøyd. Legger seg normalt veldig fint, så ble litt bekymret da jeg ikke klarte å roe henne. Varmet tilslutt ytterligere litt mme, som hun drakk 50 ml av!! Det er tydelig at jeg ikke kan ha hatt noe særlig morsmelk ikveld - men alikevel?! Skal sies at jeg har hatt omgangssyken noen dager og ikke fått i meg særlig næring, så jeg har nok ikke hatt mye morsmelk å tilby idag. Det har jeg forsåvidt også merket, men trodde ikke det var SÅÅÅ lite i puppen... Dere som kun gir MME; hvor mye gir dere på siste måltid til litt snart 3,5 mndr gammel baby??
Frøken Freken Skrevet 12. januar 2009 #2 Skrevet 12. januar 2009 dette er jo veldig individuelt da, så kanskje jeg bidrar til panikk hvis jeg skriver at jenta mi stort sett spiser 160ml mme til måltidene? Hun er 4 måneder, men veldig småspist i forhold til mange andre barn. Hun veier vel ca 6200g, antar jeg. Hvor mye veier barnet ditt?
husmus &2 Skrevet 12. januar 2009 #3 Skrevet 12. januar 2009 Da kan jeg bidra som motvekten til FF. Ta det helt med ro, min lille promp slukte 200 ml tre ganger i løpet av natten da han var 2 uker. I TILLEGG til pupp. Så ta det helt med ro. ALT er normalt. Vel, du skjønner hva jeg mener...
Elisabeth '79=lykkelig mamma Skrevet 13. januar 2009 #4 Skrevet 13. januar 2009 Hehe, godt å lese litt om dette. Her igår slukte plutselig lillegutten min 220 ml på morgenen..han er tre mnd om en uke og pleier normalt spise sånn 145 ml per måltid..nå har vi økt til flaske på 175ml og den er det som regel pittelitt igjen på. Han er forresten 6600g.
Miss Dynamite Skrevet 13. januar 2009 #5 Skrevet 13. januar 2009 godt å lese det er flere små, som er glad i mat.... jenta mi på 3 mnd har fått 150 en stund.. var på helsestasjon, og selvtilitten min datt i bakken, for helsesøstra sa hu var aalt for feit (3680 ved fødsel og 6.3 kg nå) .. hu sa j overforet hun (får mat hver 3 timen) og at j måtte "nekte" hu mat m en gang hu var sulten osv... pga dette er jeg livredd da.....
Frøken Freken Skrevet 13. januar 2009 #6 Skrevet 13. januar 2009 Elisabeth - jeg ble fra meg av lykke da snuppelure spiste 220 ml en morgen, men det viste seg at hun var tørst fordi hun hadde feber etter vaksinen... I morges spiste hun 110ml... Ettersom hun har vokst fint selv med små måltider skulle man tro at jeg var avslappet i forhold til dette, men neeei da.
**Lillemy** Skrevet 13. januar 2009 #7 Skrevet 13. januar 2009 Hva slags helsesøster har du...? Lillemann her var 3480 når han var født, og 5820 når han var 8 uker... Og vi fikk bare skryt på helsestasjonen. Så dette er bare tull,du kan jo ikke sulte en baby på 3 mnd???!! Stol på deg selv du )
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 13. januar 2009 #8 Skrevet 13. januar 2009 nei vet du hva! en skal da ikke nekte en liten baby mat!! Alex er 6,5 mnd gammel og veier over 9 kg han, og jeg har ALDRI fått beskjed om å nekte barnet mitt mat! la ungen spise det hun vil, men blir det for mye mme i døgnet (over en liter) må du overveie å starte med tyngre føde, som velling e.l.
AO3 Skrevet 13. januar 2009 #9 Skrevet 13. januar 2009 BabyBenz: Det høres helt merkelig ut. Jeg var på 3mndkontroll i går, gutten min som var 3540g ved fødsel var nå 6100. Han var to mm UNDER kurven, akkurat slik han har vært hele veien, med andre ord følger han sin kurve helt fint, og er også svært tett opptil gjennomsnittet. Våre to har jo lagt på seg nesten akkurat like mye, hvordan i all verden klarer helsesøster å få det til å bli "overfôret"?? Min får kun mm, men ser ikke hva det har å si her, siden jenta di faktisk ikke er over gjennomsnitt?
Miss Dynamite Skrevet 13. januar 2009 #10 Skrevet 13. januar 2009 hei igjen.... må legge til at jeg ikke tok rådet hennes med å sulte ungen min, mn gikk fra 150 til 140 mn etter å ha lest alle deres gode svar, så skal jeg gi 150-160... hu her er som en hund hu, hu slutter ikke å spise hvis hu blir mett... ang velling osv, så har j prøvd tyyynn grøt (hipp. banan og fersken. ) fra 4 mnd alder. fik et tips om å ta pulver opp til 30ml og mme opp til 125 ml.... dette tar hu lett.. mn følte ik særlig virkning
Mina75 - *tobarnsmor* Skrevet 13. januar 2009 Forfatter #11 Skrevet 13. januar 2009 Har ikke veid siden 16. desember, men da var hun 5250 gram. Hun var liten da hun ble født, så hun har lagt mye på seg. Vil tro hun er rundt 6000 gram nå.
Mina75 - *tobarnsmor* Skrevet 13. januar 2009 Forfatter #12 Skrevet 13. januar 2009 Takk for alle beroligende svar Hun var nok bare utrolig sulten - men da vet jeg at jeg bare skal gi henne melk til hun er mett med god samvittighet! Hun spiste mye mme ikveld også - ca 150 ml+ pupp. Hun er glad i mat, lille gullet mitt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå