Tinka82 Skrevet 12. januar 2009 #1 Skrevet 12. januar 2009 Heia. Hvor mange ganger spiser deres 3, 5 mnd gamle babyer på dagtid? Jeg prøver å prøver på å få til litt rutiner på dagtid..men strever.. Føler jeg misforstår henne..er hun trett eller er hun sulten?
Litjmora Skrevet 12. januar 2009 #2 Skrevet 12. januar 2009 Prøver å drøyde det 3t mellom hvert måltid, får pupp, men noen ganger vil han ha etter 2t. Men han er stor gutt da. Måtte begynne med litt velling idag pga dårlig vektoppgang, og lite fornøyd baby. Har gitt første flasken nå ikveld, så blir spennende å se hvordan det utvikler seg.
ergoen Skrevet 12. januar 2009 #3 Skrevet 12. januar 2009 min gutt spiser hver time, en sjelden gang går det 1,5-2 timer mellom. Men han er alltid bli og fornøyd, bare smådupper på dagen, er altså mye våken men over fra 1900/1930- til 0700-0800. Helsesøster sier ett fullammet barn aldri kan få for mye morsmelk, da kommer det i så fall opp igjen som gulp:) Stol på instinktet. tilby brystet så ofte du vil, hun vil nok avvise det om hun ikke er sulten!
nr2-imagen:) Skrevet 12. januar 2009 #4 Skrevet 12. januar 2009 Jeg strever også med rutiner. Jeg har begynnt å skrive opp når og hvor mye hun spiser for hver dag.. Så skal jeg prøve å gi til faste klokkeslett til slutt når jeg finner en rutine. Men tror det er vanskeli! Jenta mi spiser ca 5 ganger om dagen..
Zupermam Skrevet 13. januar 2009 #5 Skrevet 13. januar 2009 hei! Jeg tror ikke du skal være så opphengt i antall ganger hun spiser og rutiner ennå. Husk hun fremdeles er veldig liten. Noen går inn i faste rutinger med en gang, andre trenger litt tid. Om hun ikke er sulten, vil hun ikke ha mat, da er hun nok heller trøtt om hun fremdeles gråter. Min første var veldig enkel sånn, han spiste, og sov deretter i 3 t, og så spiste han igjen. Etterhvert ble han mer våken mellom måltidene og sov mindre. Men sønn nr 2 er mer ujevn:), han spiser OFTE, hehe, av og til hver time, mens det noen ganger kan gå 4 t mlm 2 måltid ( han sover da imellom. ) Han er 3 mnd denne uken. Jeg er ikke noen ekspert, men når jeg ser tilbake på babytiden til nr 1, ser jeg at jeg nok var veldig opphengt i "hva som var vanlig", og sammenlignet ham med andre babyer. Nå er jeg nok mer laid-back og har kommet fram til at det eneste man kan forvente når man har barn og babyer, er at ingenting blir som man har planlagt:). Lykke til!
den fabelaktige milly Skrevet 13. januar 2009 #6 Skrevet 13. januar 2009 Min gutt spiser ca hver 1-2 time når han er våken (mm) Hvis han sover innimellom kan det gå 3-4 timer mellom måltidene på dagen. Vi lar han aldri være våken mer enn to timer. Jeg pleier å gi han mat ca 1,5 time etter siste dupp, og så legge han, i stedet for å følge bestemte klokkeslett - det fungerer kjempefint:)
ny_mor Skrevet 13. januar 2009 #7 Skrevet 13. januar 2009 Hei Jeg leste at babyer i tre månders alderen har tre timers intervaller. Jeg prøvde å innføre dette med min baby til nogen lunde suksess. Da oppdaget jeg at han er våken i ca 1,5 time (etter dette begynner han å gjespe og gni seg i øynen) for deretter å sove i 45 min. Når jeg legger han etter 1,5 time har jeg ingen prolemer med å få han til å sove, men hvis det gr for lenge blir han overtrøtt, sur og grinete og umulig å få til å sove. I løpet av disse 1,5 timene ligger han og leker i ca 45 minutter og deretter sitter han hos meg og leker eller slapper av... Dette går selvfølgelig ikke på sekundet, men har vært en grei veiledning for å planlegge dagen.
Lillepusen-78 Skrevet 13. januar 2009 #8 Skrevet 13. januar 2009 Gutten min er 3,5 mnd, og han spiser 6 ganger i døgnet (fullammer). Han spiser ca kl. 05, 8.30, 13, 16, 18.30 og 22.30.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå