Gå til innhold

Hjelp. Noen som har handlet vogn fra privat person i sverige?Blocket.se

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:-)

Noen som har handlet vogn fra blocket.se? Og fått tilsendt vogn fra privat person i sverige? tenkte på frakt og toll osv. Hvordan dere har fått det gjennomført?

Tusen hjertlig takk for svar:-))

Fortsetter under...

Skrevet

hei :)

har ikke handlet fra privatpersoner. men sendte mail til en butikk jeg fant dær. dem kunne ikke sende til norge pga skatteregler. har funnet privatpersoner i sverige som selger d jeg på jakt etter. som jeg ikke får taki i norge. så jeg lurer også på om d er noen som har handlet fra noen i sverige?

Skrevet

Hei

Jeg tok sjansen på å kjøpe vogn. Og det gikk kjempe fint. Varer med verdi under 1000 kr får du tollfritt. Så vi skreiv verdi 500,- og det gikk veldig bra. Var like lett å få det tilsendt fra sverige som d er i norge faktisk :-) kursen er jo fortsatt veldig bra, så for meg så lønte d seg. Det som er, er at ferdig pakket må ikke pakken veie mer enn 20 kg og ha en str på 1,5 m x 3m.

Lykke til:-)

Skrevet

jeg har kjøpt vogn ob babyutstyr fra en privat person flere ganger..har aldri blitt stoppet noe.Tror kanskje at for det er brukt og privat så går det fint.er ikke sikker men har gjort dette 6 ganger hvis ikke mer.

Skrevet

ok takk for svar :)

har dere betalt på fårhånd eller fått d sendt i oppkrav?

Skrevet

Obs! At under 1000,- er tollfritt er ikke rett! Alle varer som har verdi over 200,- må du betale moms av verdien + frakta. Så hvis du skal unngå moms så må verdien stå under 200,- og selv da risikerer du kontroll. Tollere ha rett til å åpne pakker som man mistenker er priset for lavt. Ofte går det bra, noen ganger blir du bedt om å framlegge faktura eller annet verdibevis, klarer du ikke det kan verdien beregnet etter skjønn av tollvesenet. Det har ingen betydelse at de skriver "gave" på esken..Ville bare si dette så du ikke "går fem på" :-) Du kan bruke posten til å sende (men postfrakt er dyrt fra Sverige) i tillegg har du bl.a. Schenker og andre private fraktfirmaer (gulasidorna.se). Det lønner seg å ringe litt rundt og sjekke fraktkostnader. De ønsker da både vekt og mål (lengde,bredde,høyde) på det som skal sendes inkl emballasjen. Skal du får rett pris bør du ha dette klart. Lykke til!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...