Gjest Skrevet 12. januar 2009 #1 Skrevet 12. januar 2009 Er det flere her som diver med PDG og har behandling på Karolinska i Sverige? Jeg er litt forvirra her og har noen spørsmål.
sprø prøver Skrevet 12. januar 2009 #2 Skrevet 12. januar 2009 Ja, vi er kalt inn til første time 16 februar. Veldig spent. Hvor langt har dere kommet i prosessen?
Gjest Skrevet 12. januar 2009 #3 Skrevet 12. januar 2009 Vi er i gang med nesesprayen, men jeg er litt forvirra om når vi skal fortsette med sprøytene...
sprø prøver Skrevet 13. januar 2009 #4 Skrevet 13. januar 2009 Du har kommet mye lenger enn oss da. Kan jeg spørre deg: tok det lang tid fra første time på Karolinska til dere faktisk satte i gang behandlingen? Er det et bra sykehus. bra behandling osv?
Tullemarzipan Skrevet 13. januar 2009 #5 Skrevet 13. januar 2009 Hei. Jeg har vært igjennom PGD behandling i Sverige (Karolinska). forstår jeg deg rett at du lurer å på hvor lenge etter oppstart med nesespray man starter med sprøyter? Jeg husker ikke akkurat hvor lenge i forkant jeg stod på sprayen, men jeg var inne til en ul for å se om jeg var ordentlig nedregulert. Karolinska gir beskjed om når denne ul skal taes, ca 2-3 uker etter oppstart med spray.Sykehuset her sender svaret til de, så tar karolinska kontakt med dato for når du skal starte med sprøytene. Jeg forsto det slik at man må ha hatt den ul før de kan si noe om sprøyteoppstart. Leste et annet sted her at du lurte på om man skal ta folat. jeg spurte legen på Karolinska om dette når jeg var på første samtale, hun mente det ikke hadde noe for seg.. Men jeg gjorde det nå for det:) Sprø prøver: vi hadde første time 5. jan ifjor. husker ikke akkurat når vi startet selve behandlingen, men fikk satt inn egg midten av mai. Så selve behandlingen startet nok i mars et sted.
sprø prøver Skrevet 13. januar 2009 #6 Skrevet 13. januar 2009 Da går det jo relativt fort da. Takk for svar.
Gjest Skrevet 13. januar 2009 #7 Skrevet 13. januar 2009 Ja, det var egentlig det jeg lurte på ja... Jeg skal inn til UL på mandag (19.) og de på Karolinska sa at dersom det så bra ut, skulle jeg begynne på sprøyter 22. januar. og så inn til eggplukking 9. februar. Skulle ikke ha noen UL etter den første. Men når jeg ringte de å lurte på noe ang. resepten, så ble det bare stress. Først finner hun ikke noen papirer på oss, og så finner hun ut at vi skal til samtale (som vi var på i mai -08). Så finner hun ut at jeg skal inn 2. feb. så 3. feb. så 9. feb... Så nå er jeg litt forvirra ja. Hun dama jeg snakka med hadde tydeligvis ikke peiling, men hun kunne ikke sette meg over til noen andre heller... Og hadde jeg noen medisinske spørsmål, så måtte jeg sende mail, så skulle jeg få svar i løpet av en uke. Sprø prøver: vi hadde første time i mai i fjor, og starta akkurat på nesesprayen nå, så det går ikke like raskt hver gang... Bare så du er forbredt på at det kan ta litt tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå