minni09 Skrevet 12. januar 2009 #1 Del Skrevet 12. januar 2009 jeg er nå i uke 36. Og siste uken har jeg vært så øm i nedre del av magen. Kjenner det særlig når jeg har sittet en stund og skal reise meg, da er det vondt.. og det tar litt tid før jeg går normalt. Hvis jeg prøver å gå fort, kjenner jeg det godt også. Og selvsagt i senga... det å snu seg er ikke bare bare. Viktig at begge beina er med, og må ligge med pute mellom beina. Hoster jeg, må jeg holde under magen, det gjør veldig vondt. Har hostet en del i det siste, så det kan jo være stølhet fra det, det kan også være ømt fra strekking i KS som jeg tok for under 2 år siden..Eller bare rett og slett slitasjen etter 2 tette, og at magemusklene er veldig ømme... Men så kan det jo være bekkenløsning... Dere som vet, hva tror dere? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139433130-kan-dette-v%C3%A6re-bekkenl%C3%B8sning-%C3%B8m-under-magen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lea1977 Skrevet 13. januar 2009 #2 Del Skrevet 13. januar 2009 Jepp..Det er nok det dessverre! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139433130-kan-dette-v%C3%A6re-bekkenl%C3%B8sning-%C3%B8m-under-magen/#findComment-139439231 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #3 Del Skrevet 30. januar 2009 Det trenger overhodet ikke å være bekkenløsning faktisk...det høres mer ut som voksesmerter syens nå jeg..magen vokser..ivmoren strekker seg...dette kan gjøre forferrdelig vondt og spes i nedre del avmagen. jeg trur ikke du skal spørre her inne jeg..dra til legen å så får de se på deg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139433130-kan-dette-v%C3%A6re-bekkenl%C3%B8sning-%C3%B8m-under-magen/#findComment-139554320 Del på andre sider Flere delingsvalg…
pash Skrevet 1. februar 2009 #4 Del Skrevet 1. februar 2009 Hei minni09, Jeg har hatt nesten identiske symptomer som deg de siste to-tre ukene, og det har økt på. Etter et besøk hos legen nylig, der han også forsiktig trykket på et punkt på symfysen - og det var veldig vondt (!) - konstaterte han begynnende bekkenløsning. I tillegg har jeg siden helt tidlig i svangerskapet vært noe plaget med "kink"-lignende smerter bak i bekkenet, ut på den ene siden fra korsryggen, hvis jeg har bøyd meg forover med vekt på foten på den vonde siden. Disse kink-smertene var bare sporadisk tidligere, som etter at jeg hadde "gjort" noe, som f.eks støvsuget eller annet "tyngre" husarbeid, eller på annen måte anstrengt meg litt mer enn vanlig. Men nå, etter at smertene foran begynte, kommer kinken bak oftere enn før. Trolig som et direkte svar på at jeg anstrenger meg for å avlaste smertene foran. Jeg er nå i uke 23+5, og synes det var tidlig å begynne med (patologisk) bekkenløsning men etter hva jeg har forstått er det ikke uvanlig at disse plagene begynner ved halvgått svangerskap. Noen blir plaget av bekkenløsningen allerede ved begynnelsen av svangerskapet. Håper du har vært hos legen og fått avklart om dette er plager ifm. bekkenløsning. Det som har hjulpet meg er å gå noe redusert tid på jobben, for å unngå det som mest provoserer frem disse smertene (etter bilkjøring og etter sitting på kontorstol/spisestol). I tillegg tar min mann (og på en god dag, min tenåringsdatter!) seg av alt det tyngre husarbeidet for tiden, og jeg bærer ikke handleposer og andre tunge ting. Jeg unngår også å bøye meg ned for å løfte opp ting over en viss vekt fra gulvet (stakkars de som er hjemme alene med småbarn og har disse plagene!!!). Jeg tror det er viktig å "spare" på seg selv slik at en kan holde seg i relativ aktivitet så lenge som mulig fram mot fødselen. Lykke til, minni, og husk at det er viktig å unngå det som forårsaker smertene, i den grad det er mulig. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139433130-kan-dette-v%C3%A6re-bekkenl%C3%B8sning-%C3%B8m-under-magen/#findComment-139560414 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 2. februar 2009 #5 Del Skrevet 2. februar 2009 Hei Minni og Pasch! Jeg venter nr 4 og har aldri før vært plaget med bekkenløsning. De tre første barna kom med gjennomsnittlig 5 års mellomrom. Nå blir det knappe to år mellom barn 3 og 4. Lurer på om jeg derfor er mer utsatt for bekkenplager nå? Jeg har lignende deres symptomer. Har helt klart symfysesmerter, over skambenet og nedover i lyskeområdet. På baksiden kjenner jeg bare smerter i korsrygg. det rare er at jeg hadde veldig vondt på jobben på fredag, for så å være helt fin lørdag og søndag. Gikk derfor tur 2 timer begge dager (var så fint vær). Så nå i dag når jeg kom på jobb, satte meg ned og reiste meg igjen ble symptomene som "kastet på meg" igjen. Det er greit når jeg forholder meg helt rolig på stolen, men skal jeg bevege meg rugger jeg som en gås bortover, med smerter fremme som beskrevet ovenfor. Jeg er på jobb 8 timer pluss 2 timer kjøring, det er lange dager. Lurer på hvor lenge jeg skal presse meg før jeg ber legen om feks 20-30% sykemelding. Skal ikke til lege før om tre uker, og har et lite håp om at dette går over av seg selv, da jeg ikke kan fatte at det eventuelt er en begynnende bekkenløsning (23 +3 uker i dag). Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139433130-kan-dette-v%C3%A6re-bekkenl%C3%B8sning-%C3%B8m-under-magen/#findComment-139566500 Del på andre sider Flere delingsvalg…
pash Skrevet 4. februar 2009 #6 Del Skrevet 4. februar 2009 Hei Lissi, Det er det samme med meg også, det går greit å sitte i bilen og på kontorstolen, men det er når jeg reiser meg og skal gå at de vondeste smertene kommer. Og det blir verre utover dagen etterhvert som jeg sitter i 90 graders vinkel med hoftene. Det hjelper å ikke sitte for lenge om gangen, men det blir vondere og vondere utover arbeidsdagen. Det høres tungt ut å gå full dag, og med så mye kjøring i tillegg. Erfaringen med min bekkenløsning er at det beste er å ikke presse meg for mye men tvert imot ta hensyn til smertene og kutte ned på det som forårsaker det vonde. Jeg har vært 30 % sykemeldt i to måneder nå, og det hjelper virkelig å kunne komme en tanke senere på jobb om morgenen og gå hjem i to-tiden om ettermiddagen. Da er enda smertene mulige å håndtere. Min erfaring er at de dagene jeg har presset meg og blitt lenger på jobb, blir smertene så store at jeg ikke får gjort noe mer den dagen, og dagen etterpå blir mye vondere og der jeg kanskje må bli hjemme fra jobben for å komme meg igjen. Min tanke er at hvis jeg sparer meg litt hver dag og går noe redusert tid vil jeg ha krefter til å fortsette mye lenger i jobben før jeg blir fullt sykemeldt. Og, min erfaring er at jeg lett får komme inn til legen på kort varsel om det er noe ifm. graviditeten. Hvis du føler selv at du trenger å gå litt kortere dager vil jeg anbefale at du ber om å få komme til legen så snart som mulig for å få delvis sykemelding. 30 % har fungert veldig bra for meg. God bedring, og husk å spare på deg selv. Hilsen Karen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139433130-kan-dette-v%C3%A6re-bekkenl%C3%B8sning-%C3%B8m-under-magen/#findComment-139584183 Del på andre sider Flere delingsvalg…
pash Skrevet 4. februar 2009 #7 Del Skrevet 4. februar 2009 Forresten, jeg er 24+2 på vei og har vært plaget med dette i økende grad den siste måneden. Det er ifølge fastlegen min ganske vanlig at bekkenplager kan komme rundt halvgått svangerskap. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139433130-kan-dette-v%C3%A6re-bekkenl%C3%B8sning-%C3%B8m-under-magen/#findComment-139584195 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 10. februar 2009 #8 Del Skrevet 10. februar 2009 Hei Pash! Jeg var så plaget i forrige uke at jeg fikk 30% sykemelding med diagnose bekkenløsning. Etter en helg med mye hvile og kortere dager på jobb kjenner jeg at jeg er mye bedre nå. Lurer litt på om dette kommer tilbake igjen med full styrke, eller om bedringen er permanent. Uansett er det nok best å ta det litt med ro og holde ut litt lenger i jobb, enn fullstendig å møte veggen og måtte sykemeldes 100%. Jeg syns andre trimester går så innamari treigt, kommer meg jo aldri over i siste trimester. Dessuten syns jeg babyen er svært lite aktiv. Kjenner tydelige spark kanskje 2-4 ganger i døgnet, ellers er det dørgende stille. Hvor ofte kjenner du spark? mvh Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139433130-kan-dette-v%C3%A6re-bekkenl%C3%B8sning-%C3%B8m-under-magen/#findComment-139615045 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå