Anonym bruker Skrevet 12. januar 2009 #1 Del Skrevet 12. januar 2009 Min lille gutt 11mnd startet på tilvenning på onsdag. Den 3 dagen når jeg hentet han sa den ene bh tanta at det var bra vi kom slik at de kunne få slappet av mens der andre barna fortsatt sov... javel! jeg kan ikke slappe av når jeg er på jobb, så hvorfor forventer ho det! har sett på ho når jeg leverer barnet og ho virker ikke akkurat så veldig glad for å ha han der Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139432664-h%C3%A5pl%C3%B8se-bh-ansatte/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2009 #2 Del Skrevet 13. januar 2009 Ja, det var en dårlig formulering. Hun burde vel sagt "Bra du kom, så vi får 1/2t pause sammen mens de andre barna sover. Du har kanskje ikke 1/2t pause sammen med kolleger når du er på jobb, men mange har jo dét. Kanskje jobber du i et yrke hvor det finnes en form for kunder eller brukere? Som du gjerne har med deg også i lunsj-tiden. Ære-være deg for dét :-) Et annet poeng er at tanten kanskje tjener mindre enn deg. Altså at du tjener mer enn henne, ikke bare fordi du har mer utdannelse, men fordi du også jobber mer? Da er det jo rettferdig at du jobber mer... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139432664-h%C3%A5pl%C3%B8se-bh-ansatte/#findComment-139434570 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2009 #3 Del Skrevet 13. januar 2009 Det var jo en litt klønete formulering og kanskje litt for ærlig! I den bhg jeg har datteren min sa de at de pleide å ha pause når barna sov, og at det var en som passa på barna. Regner med at det er sånn i de fleste bhg, og det er jo helt logisk at de tar pause når det er rolig i bhg. Jeg for min del ser ikke noe galt i at de slapper av når de har sjansen, slik at de er opplagde til å fortsette arb.dagen med våre barn, vil jo at de skal ha overskudd til barna våre og det er krevende å jobbe med barn! Jeg har 1/2 times pause i jobben min, og den bruker jeg til å bli mett å slappe litt av med en avis før siste arb.økt skal starte igjen. Jeg jobber med papirer og har godt av pausen min, da er jeg 100% sikker på at de som jobber med barn har enda mer godt av pausen sin! Men som sagt, hun kunne jo ha sagt det på en annen måte til deg som mor, hun sa vel det hun tenkte uten å tenke seg om først, trenger ikke ha noe imot jobben sin fordi hun sa dette, hun venta vel bare på den etterlengta pausa! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139432664-h%C3%A5pl%C3%B8se-bh-ansatte/#findComment-139438107 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Anonym Skrevet 13. januar 2009 #4 Del Skrevet 13. januar 2009 Kan det være at hun mente det som en spøk? Jeg arbeider i barnehage og ofte på tidligvakta har vi ca en halvtime før de første barna dukker opp. Vi åpner barnehagen 07.00, og bruker de første minuttene til å ordne i stand avdelingene (vi er tre avdelinger som er åpne seg i mellom den første timen, så vi er tre voksne som regel sammen om morgenen) og gjøre i stand på kjøkkenet osv. Da alt er klart setter vi oss gjerne ned og skravler litt, mens vi venter på barna. Enten ved bordet, eller i en sofa. Når det første barnet så kommer, hender det at jeg sier spøkefullt til barnet: - "Nei, kommer dere nå? Når vi skulle slappe av?" Jeg synes selv jeg sier dette i en tone som alle ville oppfatte som en spøk, men nye foreldre ville vel kanskje reagere, da man ikke kjenner hverandre så godt som man gjør med de foreldrene man har møtt daglig i opptil flere år. (Tilsvarende ofte sier jeg at -"Nå var det godt du kom, så vi får noe å drive med her.") På en avdeling med få voksne er gjerne sovetiden den eneste muligehten til å få tatt en skikkelig pause. Skjønt, etter min mening er en periode med bare ett barn en deilig pause (jada ettbarnsforeldre, det er sikkert slitsomt for dere hjemme, men barnehagen er tilrettelagt for barn, og er utformet på en måte så det skal være lettest mulig å holde oversikten over mange barn - da er ett barn "ingenting") Da setter man seg på gulvet med barnet på fanget, legger seg på en madrass og koser med barnet, eller lar det leke på egenhånd om det finner noe det blir opptatt med. Men det er jo enkelte ting man ikke kan gjøre når det barn er våkent. For eksempel kan du ikke ringe i telefonen når du har et barn der, du kan ikke gå utenfor døren og ta deg en røyk (selvsagt borte fra der vognene står plassert), du kan ikke lage deg den deilige maten du har tatt med hjemmefra (man spiser ikke deilig mat fremfor barna som "bare" får brød) osv osv. Det er ganske mye man kan gjøre helt alene som man bare ikke kan gjøre når det er et barn til stede. Alt dette hadde nok du (ikke nødvendigvis DU, men mødre og fedre generelt) gjort hjemme, men i barnehagen er vi på jobb, og vi er profesjonelle. Barna skal ikke se deg røyke engang, og man prater kun i telefon i pausen sin. Ikke for å forsvare din "tante", men hun hadde kanskje noe hun så frem til i pausen sin, og så bare glapp det ut av henne... Jeg pleier å si at det finnes ikke noe vondt i meg, men jeg er ganske tankeløs av og til, når det gjelder kommentarer til foreldrene... Når det gjelder det at hun ikke virker glad for å ha ham, så vil jeg si at for oss som jobber i barnehage tar det gjerne litt tid før vi knytter oss til barna. Noen barn kan vi direkte "grue oss" til de kommer i starten, fordi de er en belastning for oss, og for barnegruppa, men så etter noen uker, da alle har blitt vant til alle, og vi har blitt godt kjent, så var visst den "belastningen" borte, og alle synes det er trist om han er borte en dag. Man blir utrolig UTROLIG glad i disse små, men det tar litt tid å knytte seg. Sånn er det nok med alle. Til å begynne med er naboens/vennens barn "søt og skjønn" men etter hvert når man ser personligheten så blir man så glad i han/henne og kunne ikke tenkt seg å være foruten det forholdet man har til barnet. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139432664-h%C3%A5pl%C3%B8se-bh-ansatte/#findComment-139438489 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #5 Del Skrevet 14. januar 2009 Tante2 har tydeligvis fått med seg at HI sitt barn begynte innkjøring en onsdag, og at innlegget om at en i bhg var glad for å ikke ha ungen i pausen var skrevet mandagen etter. Dette var kanskje bare andre gangen denne ungen på 11 mnd var flere timer uten mor i bhg, og første gang etter helgen. Da gjelder nok ikke at "men barnehagen er tilrettelagt for barn, og er utformet på en måte så det skal være lettest mulig å holde oversikten over mange barn - da er ett barn "ingenting") Da setter man seg på gulvet med barnet på fanget, legger seg på en madrass og koser med barnet, eller lar det leke på egenhånd om det finner noe det blir opptatt med. Om en uke eller to, blir det nok slik, så ikke bekymre deg HI, men vær heller ikke negativ til denne ansatte. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139432664-h%C3%A5pl%C3%B8se-bh-ansatte/#findComment-139441154 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå