Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har tidligere kjøpt Nestle, mens vi nå går over til Småfolk, men hvilket merke er egentlig best?

Jeg ser at Småfolk sin grøt inneholder palmeolje og hvis jeg har forstått det riktig, er det noe man ikke bør spise for mye av.

Sukk, også jeg som trodde at babymaten var bra for babyen.

Nei, man må nok lage maten selv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker alle merker, jeg tenker at så lenge det er laget for babyer, så er det bra for babyer også...Er ikke mulig for meg å lage grøten selv, dessuten er jeg nok ikke så nøye som deg..:-) Hipp er jo økologisk om ikke annet da, den har vi brukt mye. Min gutt er 10 mnd og frisk og fin etter 7 mnd med grøt.

Skrevet

Ja, det er nok mer sunt enn usunt, ellers hadde det vel aldri vært godkjent for det norske markedet.

Er bare det at jeg ble så skuffet, for jeg var så sikker på at Småfolk baserte seg på mest mulig hjemmelaget mat og da hadde jeg trodd at den var uten ekle stoffer.

Skrevet

HIPP med fersken og banan!! Den gikk værtfall rett hjem hos frøkna her=D

Skrevet

Hipp med fersken og banan er det eneste som går ned her også :)

Skrevet

Her liker han også Hipp sin med fersken og banan best. Prøver å gi litt forskjellig, men de andre typene må jeg stort sett blande i litt fruktpure fordi det er for lite smak. Men hvis jeg ikke husker feil så var det minst jern i hipp sin, så småfolk og mest i nestle (uten at jeg skal si det 100% sikkert, en stund siden jeg sjekket).

Skrevet

Hvilken grøt man synes funker best avhenger nok mye av hva man vektelegger som viktig; høyest næringsinnhold, økologisk eller ei, type olje, merke osv. Tror det er vanskelig å diskutere her fordi folk har veldig forhold til kosthold.

Jeg bruker Nestlés naturellgrøter fordi de er vitaminberiket, men ikke tilsatt frukt (synes det greit å lære seg å spise grøt uten søtsmak fra frukt).

Nestle bruker vel også, så vidt jeg vet, rapsolje fremfor palmeolje.

Holles er ikke tilsatt olje, så kan være greit å av og til bruke litt eksta oliven eller rapsolje.

Uansett er matglede og variasjon det viktigste synes jeg.

Skrevet

Det er nok desverre ikke sånn at det trenger å være direkte sunt for å være godkjent av mattilsynet. Men det kan jo hende andelen olje er så liten at det ikke har så mye å si.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...