Gå til innhold

Venne babyen til mme, tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en jente på snart fire måneder og lurer på om noen har noen tips for å venne henne til mme? Jeg fullammer men får ikke pumpet så mye ekstra hvis jeg skal være borte en kveld og tenkte det var greit å spe på med litt mme. Har prøvd nan og hipp og det var ikke stor suksess. Prøvde å blande 1/4 mme i melken og det fungerte heller ikke. Noen tips/erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å ta litt malt i melken, blir jo litt søtere smak av det. Ellers så har du jo Småfolk og Collett som du ikke har prøvd ennå...

Skrevet

Sørg for at en noen andre enn du er den som introduser MME, for av deg vil hun heller ha pupp! ;o)) Sørg også for at du ikke er i samme rom, helt ute for den saks skyld, sørg for at babyen ikke forstår at du, som jo er nr 1 og førstevalget, er i nærheten og plan B.

Meeeeen, la gjerne den som skal introdusere dette sitter der du bruker å sitter når du ammer, holde barnet akkurat likt som du bruker osv. Da fungerer det ofte fint. Jeg tenkte ikke en gang at dette var noe vi skulle VENNE til, vi bare gjorde det, med meg godt ute av syne og rommet og med fred, sulten baby og ro i vante omgivelser, det fungerte fra første øyeblikk.

Tror mange av disse tingene som man ønsker å tilvenne baby ofte ikke fungerer fordi det er mamma selv om introduserer det, og liksom kvalitetssikrer, som jo er vel ment men dessverre ikke akkurat setter fart på sakene.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...