Anonym bruker Skrevet 12. januar 2009 #1 Skrevet 12. januar 2009 Jeg venter baby i disse dager og har en gutt som snart blir 18 mnd. Det virker ikke som han forstår så mye av dette med baby i magen. Han går i barnehage hver dag, og har inntil nylig vært aller minst der. Jeg er veldig spent på hvordan hverdagene nå kommer til å arte seg, og da spesielt med tanke på sjalusi fra gutten min. Er det noen som har noen erfaringer de vil dele med meg om to såpass tette? Hva bør jeg tenke på helt i startfasen? Jeg alldeles grønn på dette området, så på forhånd takk for svar )
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 12. januar 2009 #2 Skrevet 12. januar 2009 Dytter denne for deg.. Lurer på det samme ang baby og min datter på 20mnd..Og hun går ikke i barnehage ennå heller :/ Håper på plass, men blir neppe før til høsten. Redd hun skal være slem med babyen!
Mor til 2 tøffe gutter Skrevet 12. januar 2009 #3 Skrevet 12. januar 2009 Jeg har en liten gutt på 3 1/2 uke og en gutt på snart 19 mnd. Jeg var utrolig spent på hvordan dette skulle gå. Det har gått overraskende bra. Han største er litt sjalu til tider, men det går som regel utrolig bra. Han største går i barnehagen, tror det hadde blitt annerledes hvis ikke. Måtte han ha vært hjemme med meg og babyen hele dagen, tror jeg rett og slett han hadde kjedet seg. Vant til å få alt oppmerksomheten. Han roper og skriker litt mer enn før, men det er nok bare for å være sikker på å få oppmerksomhet. Hvis han er sjalu noen ganger, lar han det gå ut over oss voksene og ikke babyen. Har fått meg et par små slag på handa, men han har bare gjort meg oppmerksom på at han faktisk er der han også. Tror ikke dere har noe å frykte. Det er såpass små at det går nok veldig greit.
alvis Skrevet 12. januar 2009 #4 Skrevet 12. januar 2009 Det går som regel veldigt bra i begynnelse men når lillebror eller søster blir litt større og klarer å komme seg rundt...da begynner sjalusien. Men da er du over det værste med nattvåke og tretthet etter fødselen o.s.v og klarer å takle ting som det litt bedre. Og dessuten begynner de også få glede av hverandre når lillemann er blitt litt større:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå