Gå til innhold

Babysvømming: Hva anbefaler dere av praktisk materiell?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på første babysvømming i morgen. Og aner egt ikke hva jeg må ta med. Sef til en viss grad da. Men lurer på om jeg skal ta med bilstolen inn i garderoben. Hvordan får jeg gjennomført dette på enklest mulig måte? mtp dusjing osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det jeg gjør, er å la snuppa ligge i vogna (for din del bilstolen da, hvis du allikevel har den med) mens jeg kjapt hopper over i badedrakt. Så får hun pupp, og så skifter jeg henne til badetøy. Tar med henne, badeleken hennes, baderingen og en håndduk inn i bassenghallen og leverer til pappa'n, og så dusjer jeg mens de går i vannet (vi fikk beskjed om at det er unødvendig å dusje baby først, men jeg vasker selvsagt stumpen når jeg skifter på henne). Etter bading dusjer vi henne rett ved bassenget (er en egen dusj der), tar av badebuksa og pakker henne inn i håndduken sin. Så tar jeg henne med i dusjen, der hun ligger på ikea-stelleunderlaget mens jeg dusjer. Deretter går vi i garderoben, jeg pakker henne inn i en ny, tørr håndduk og lar henne fortsette å ligge på ikea-matta til jeg er påkledd. Kler på og pupper henne til slutt, når alt annet er klart. Dette etter tips fra instruktøren om at det er mye bedre å la henne ligge i bare håndduken mens jeg kler på meg, enn å kle på henne først og la henne ligge og bli svett før vi går ut, Tross alt er det ganske varmt i garderoben, selv om det kjennes veldig kaldt ut når man kommer fra bassenget...

Vi valgte kjøpe badebukse i stedet for badebleier, og det har funket bra. Og stellematta kunne vi ikke vært foruten, men jeg ser det er mange som bruker bilstolen på samme måte. Ellers er det bare å ta med håndduker til knøttet, gjerne dykkermaske til de voksne, og det du vanligvis har med i bassenget til deg selv :) Går så fint atte :)

Skrevet

Så koselig, babysvømming er virkelig gullstunder. Badebleie må du jo ha, det får du kjøpt i vanlig butikk, eller du kan betale enda mere for den og kjøpe den på babysvømmingen(noen basseng selger bleier) Ha på babyen enkle klær, dvs ikke noe mye knapper og sånt. Jeg bruker enkel body og strømpebukse under kjeldresse jeg. En ide at du har enkle klær på deg selv også. Sånn som går raskt å kle på seg.Ekstra håndduk til babyen, dvs to til babyen. En for å skifte på og en til å tulle babyen inn i om du må amme når dere er i bassenget(på kanten)Bilstolen har vi med inn i garderoben iallefall, greit når jeg kler på meg. Da sitter jente enten med bleie og teppe rundt seg, eller hun sitter med strømbukse og bodyen på seg. Kjeldressen har jeg på til sist.

Det var det jeg kom på nå.

Lykke til

Skrevet

Takk for svar:)

Ja, jeg gleder meg villt i hvertfall, skal bli morsomt. Hun elsker vann og å bade- så det skal bli spennende å se hvordan dette blir.

Jeg skal få kjøpe badebleier av instruktøren, så det trenger jeg ikke tenke på i forkant. Har hørt om disse stelle/bademattene fra Ikea, men jeg er desverre ikke så priviligert å bo i nærheten av Ikea. Så det eneste jeg tenker er det praktiske med dusjinga. Tenker litt hygiene også da, siden det er offentlig bad (for det er det værste jeg vet). Det går nok helt bra!

Skrevet

Skal også på babysvømming imorgen og er både spent og litt nervøs...Snuppa er bare 9 uker,så jeg vet ikke helt hvordan hun kommer til å reagere....

Veldig greit å lese tipsene deres!!..men lurer på hvordan det skal gå nå 15 stk damer m/15 babyer i bilstoler/annet skal dusje...

Skal på dagtid,så regner med at det ikke er mange som er 2...

spennende blir det iallefall...fram med bikinien!! :-)

Skrevet

Er nok ikke lurt å ta med vogna iallefall.. Hadde blitt kaos i garderoben med 8 -10 vogner... Hadde med bilstolen til å begynne med, men nå ligger han bare på gulvet på stellematte mens jeg ordner meg klar.. Går nok helt fint skal du se og babyene kommer til å stoooorkose seg!!

Skrevet

Hva man trenger kommer vel an på hvor man skal på svømming og hvordan fasilitetene er. Der jeg går er det helt unødvendig (og overhodet ikke plass) med både bilstol, vogn og stellematte. I garderoben er det stellebord langs veggene til å felle opp over garderobe-benkene, og i dusjen er det lekegrinder til å legge babyene i.

Så da er det bare å ta med badetøy, seg selv og babyen=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...