Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har jobbet som vikar 100% siden ansattdato 01.02.08. Har fått forlenget vikariat med 1mnd av gangen også fikk jeg fir 4 mnd til plutselig. 5januar ble jeg sykemeldt og fredag 9januar får jeg en telefon fra bemanningsbyrået om at der jeg jobber ikke trenger meg lenger. Da hadde jeg akkurat fått forlenget vikariat til ut mars 09.

Var i møte med bemanningsbyrået i dag hvor de forteller meg at oppsigelsestiden er på to uker, så jeg får betalt for de neste to ukene.

Men i arbeidsavtalen min står det:

For stillingen gjelder en avtalt prøvetid på 6 mnd, hvis ikke annet avtalt, er den gjensidige oppsigelses-tiden 14 dager i prøve tiden.

(Denne prøvetidenen er for lengst passert)

Og videre står det: Etter prøvetiden har begge parter gjensidig rett til og si opp arbeidsforholdet med 1mnds skriftlig varsel regnet fra første dag i mnd etter at oppsigelsen fant sted, jfr. For øvrig arbeidsmiljølovens regler for oppsigelse.

Vil ikke dette da si at jeg kan jobbe eller være sykemeldt ut februar som en ansatt der jeg jobber nå og få betalt som jeg skal?

For det første så sier bemaninngsbyrå at jeg får betalt 2 uker og at det er oppsigelsestiden, men det står jo noe helt annet i avtalen. og ikke har jeg fått en skriftlig oppsigelse.

På forhånd, Tusen takk for alle svar. Trenger hjelp her:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139431973-sykemeldt-og-sagt-opp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...