Gå til innhold

Hvor mye er det vanlig at en baby på 2 uker gulper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi begynte å gulpe først når hun var 2 uker gammel. Hun gulper ikke etter hvert måltid, bare av og til. Det hender at hun gulper ganske store mengder, mer enn gulpekluten klarer å fange opp. Da renner det nedover meg og jeg blir ganske våt. Dette kommer i løpet av en halvtime etter at hun har spist. Et det normalt å gulpe store mengder? Noen råd for at hun ikke skal gulpe så mye?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det her veldig, veldig normalt (men store variasjoner) å gulpe mye, her ga det seg da han var 7 måneder. Har desverre ingen gode tips bortsett fra trøsten om at at det eneste som lider er klærne (og sofaen din).

Skrevet

Det er veldig forskjellig hvor mye barn gulper. Datteren min gulpet på seg selv og meg nesten til hvert måltid. Jeg skiftet på oss begge flere ganger om dagen. Lillebror gulper ikke og jeg gjør ingen forskjell på dem. Begge ammes (ble ammet) og får alltid rape etter måltider.

Skrevet

Jenta vår (nå 4 mnd) har også alltid gulpet myyye! Bedrer seg nå merker jeg, men det går noen klesskift om dagen, ja ;o) Ikke noe å bekymre seg over så lenge babyen legger på seg og er fornøyd. HS vår sier at det ikke er unaturlig at lukkemuskelen fra magesekken ikke er ordentlig utviklet ennå.

Skrevet

Det er like vanlig at babyer gulper mye som at de ikke gulper i det hele tatt.... Dette må man bare leve med dessverre, men lurt å prøve tips som å rape babyen under og etter måltidet og holde den oppe en stund etter maten og ikke legge den rett ned etterpå.. Min gutt på 6,5 mnd gulper enda masse men legger godt på seg og er overhodet ikke affisert av gulpingen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...