Gå til innhold

Ang. det å gi vann

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi gir foreløbig bare smaksprøver på grøt til kvelds, og pupp etterpå. Lurer på om vi skal gi vann til grøten? Ser at mange gjør det, så tenkte kanskje vi skulle prøve. Så da har jeg 2 spørsmål:

Vann fra springen eller kokt vann?

Vi har ikke brukt flaske og hun er vel for liten for tutkopp. Hvordan løser vi dette? Er jo ikke vits å begynne med flaske nå, og jeg har heller ikke lyst å prøve. Hun er 4,5 mnd gammel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg var på 5 mnd kontroll når lilelgutt var 4,5 mnd. Og da sa de at en kunne gi vann fra springen! Så gjør det her..

Problemet er at han ikke vil ha vann!! hehe...

Men hvorfor vil du ikke gi han flaske? Han ødelegger jo ikke noe sugeteknikk nå når han er så gammel!

Er nok lettest å gi vann fra flaske!

Eller du kan gi det med skje da....

Flaske bruker de ofte ganske lenge, når de får melk ved siden av.... Selv når de blir ammet tror jeg, men dette er ikke mitt felt... Her er det bare flaske, og synes det er veldig greit!!

Skrevet

Jeg har hørt at skal ungen få flaske må man begynne ganske tidlig for at hun/han skal ta den. Ved 6 mnd kan de få tutkopp, og så "nært" den alderen er det ikke vits å prøve flaske. Og for det andre blir veldig mange avhengig av flasken (som med smokk f.eks), noe jeg ikke ønsker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...