Gå til innhold

Er det vanlig å vokse litt i rykk og napp? 10 uker gml baby...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er nå drøyt 10 uker gammel. De første ukene la hun på seg 200g+ i uka. På 6ukers ktr hadde hun bare lagt på seg 80g siste uken så de anbefalte meg å prøve oxytocin i nesespray før amming. På vektkontroll uken etter hadde hun lagt på seg 230g så da tenkte jeg at det bare var en engangshendelse.

Veide henne på nytt i dag,nesten 4uker senere,og da har hun bare økt 200g siden sist... Hun har vært syk (forkjøla) en liten uke, ellers fin form og blid og fornøyd for det meste. Sover godt om natten, 3-6 timer sammenhengende.

Siden fødsel har hun lagt på seg 1810g.

Er det vanlig at de vokser litt i rykk og napp eller kan melken min være for dårlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Unger vokser veldig i rykk og napp slik jeg har hørt iallefall...snuppa er snart 10 uker og veide 5,5 kg på 6 ukers kontroll..var 3,3 ved fødsel...og hun hadde nesten ikke vokst i cm...nå tipper jeg at hun er over 6 kg,men har strekt seg ganske mange cm..blir spennende på neste kontroll...

Vet ikke hvordan det er når de er så små,men jeg fikk beskjed om at hun hadde gått opp mye v/ 6 uker..200 gram på 4 uker høres litt lite ut,kanskje du skulle ha hørt med HS om det...

Skrevet

Min lille var 2990 ved fødsel og veier 4800 nå. Var 47cm ved fødsel, 57cm på 6ukers ktr - ikke målt henne etter dette. Bekymrer meg litt over at hun har lagt på seg så lite, men hadde jeg ikke veid henne i dag hadde jeg trodd hun hadde lagt på seg mer for hun ser større ut og lengre ut enn ved forrige veiing og hun virker jo fornøyd. Men skal høre med HS i løpet av uka, bare greit å lufte litt tanker før det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...