Beibifot er blitt Storebror Skrevet 12. januar 2009 #2 Skrevet 12. januar 2009 4mnd fikk Dennis smake på pære i babyfeeder, å han elsker det. Eple var for surt. 5mnd fikk han velling som en tynn grøt, å ikke i flaske 6mnd potet å gulrot, grøt hver dag. Har smakt bitteliten bit av brødskive med leverpostei....namnam Da vi var hos svigers i jula ga bestemora hans en smak av sjokolade blanding som skulle brukes i riskaker. Men det var bare den gang. lurte på om jeg skulle prøve ett middagsglass i dag... vi får se. Faren er kokk og vil helst lage selv, men om han ikke gidder så kjøper jeg.
Helann og lillebror Skrevet 12. januar 2009 #3 Skrevet 12. januar 2009 Fra ca 5,5 mnd fikk hun smake litt banan, pære, eple og melon. Dvs hun fikk suge litt på bitene - klarte jo ikke å tygge biter i starten, alt måtte være helt finmost. Fullammet til 6 mndr, og etter det begynte vi med maisgrøt.
Nattinatta Skrevet 12. januar 2009 #4 Skrevet 12. januar 2009 3,5 mnd grøt 4 + forskjellig frukt. Banan, pære, avocado, melon, potet (alt må være finmost!) 4,5 mnd prøvde vi middagsglass for 4 mnd, men det var visst ikke noe stas... 5 mnd suttet på brødskalk eller brødskorper! Idag har jeg kjøpt babyfeeder, blir spennende og prøve. Lillegutt er 5 ,5 mnd nå!
Hermione_77 Skrevet 12. januar 2009 #5 Skrevet 12. januar 2009 Vi begynte med maisgrøt i romjula, en ukes tid før godgutten ble 5 måneder. Han digger det. Vi har tatt det veldig gradvis og han har ikke fått så mye som en halv posjon ennå, men nå får han mer og mer for hver dag. Han har også begynt å få litt sviskejuice mot hard mage.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå