AnonymeAnine Skrevet 12. januar 2009 #1 Skrevet 12. januar 2009 Hvor lenge er det ok for en 6,5 mnd gammel baby å være uten mat? Vi skal begynne med nattavvenning snart og siste måltid (grøt) for ham har vært i 18-19-tiden. Så har han fått pupp i 3-4-tiden på natten og så om morgenen. Når vi nå skal nattavvenne vil jeg prøve å gi ham grøt som vanlig på kvelden og så gi ham pupp i 22-tiden for så å "nekte" ham pupp frem til morgenen. Ellers får han grøt til frokost og middag, samt kveldsgrøt. Noen som har noen formening om dette eller gode råd å komme med? Jeg husker ikke hvordan vi gjorde dette med førstemann:-/
Spent!!:) Skrevet 12. januar 2009 #2 Skrevet 12. januar 2009 Mini er litt over 6 mnd og har sovet fra 19-07 en ukes tid nå! Avvente seg selv så vi har vært heldige:) Fikk beskjed på helsestasjonen at dette var helt greit...han skal i utgangspunktet klare seg så lenge uten mat på natta nå! Å når han gir så uttrykk for det selv, var det tydelig han var klar for det! Eneste er at han kan være litt urolig rundt 4-5 da han tidligere fikk mat, men hjelper med smokk og litt rugging på senga! Da sovner han igjen! han får grøt 18 og mme rett før legging 19/19.30.
Tonen Skrevet 12. januar 2009 #3 Skrevet 12. januar 2009 Det kommer vel litt an på når morgenen er.. Jeg syns at fra 22 til klokka 05-06 er lenge nok med mindre barnet frivillig sover lengre enn dette. Det er ikke alle som er enige i at "alle barn"i denne alderen skal klare seg uten mat i 11-12 timer. Gro Nylander skriver blant annet i sine bøker at det kanskje ikke er helt bra for hjernen som er under rivende utvikling å klare seg uten mat så lenge. Så jeg ville sett an barnet mitt. Min gutt (6,5 mnd )klarer 6-7 timer. Så får han grytidlig melk i senga før han sover noen timer til. Syns det er helt ok.
Spent!!:) Skrevet 12. januar 2009 #4 Skrevet 12. januar 2009 Enig med tonen der....tror ikke vi hadde begynt med avvenning ennå om han ikke hadde vært klar for det selv! Kommer ikke til å være helt nazi på at han absolutt ikke skal få mat på natta om han en natt innimellom ønsker det! de er jo ikke så store syns jeg...og alle bebiser har jo forskjellige behov...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå