Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg var inne i et 100% vikariat,da jeg ble sykemeldt av legen min på dette vikariatets siste dag.Har jobbet 4 mnd før det.Nå er jeg skikkelig frustert.Hadde håpet å holde meg frisk,slik at jeg kunne jobbet i 2 mnd til.Har snakket med noen på NAV,som sier at jeg vil få utbetalt sykepenger,og at jeg vil få foreldrepenger på lik linje som hvis jeg er i arbeid.Legen min sier at jeg vil bli sykemeldt ut svangerskapet.Jeg er redd den jeg snakket med på NAV skal ta feil,siden jeg ble sykemeldt på svangerskapets siste dag..De sier jo så mye forskjellig.Noen som vet??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139430633-sykemeldt-i-vikariat/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor langt er du på vei?

Forstår det slik at du kun har jobbet 4 mnd, og så skal over i sykemelding fram til fødsel? Ser ut til at dette går helt fint, Stina, du går nok fra sykemelding (der du får full lønn) over i foreldrepenger (kanskje også med full lønn?) og trenger ikke bekymre deg over jobb før du skal ut igjen etter endt permisjon.

Har ikke noe å si om lønna di kommer fra vanlig jobbing, eller om du er sykemeldt for NAV.

Lykke til

Det kommer an på hvor lenge det var avtalt at vikariatet ditt skulle være.

Dersom det var avtale om et arbeidsforhold på under 6 mnd vil du få sykepenger av lønnen din frem til den dagen arbeidsforholdet er ment å vare og etter det endres grunnlaget. Som regel til et dagpengegrunnlag.

Er det avtalt at arbeidsforholdet skulle ha en varighet på 6 mnd eller mer vil du få lønnsgrunnlaget frem til permisjon.

Det sykepengegrunnlaget du har når du går over i permisjon vil være det grunnlaget du får på foreldrepenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...