venter x3 Skrevet 12. januar 2009 #1 Skrevet 12. januar 2009 Her er det ca 180 ml i morgenflasken, lunsj og kvelds. Men lurer på når vi skal kute ut lunsjflasken.
Spent!!:) Skrevet 12. januar 2009 #2 Skrevet 12. januar 2009 Nå er mini bare 6mnd, men svarer fordi jeg lurer litt på dette jeg også Foreløpig blander vi 180ml! Han har kun 2 måltider med bare mme, tidlig morgen og på ettermiddagen. Ellers tilbyr jeg også mme både til frokost da han får grøt, middag og etter kveldsgrøten! Har ikke kuttet ut dette fordi han plutselig begynte å bli så urolig om natta....dessuten er det så opp og ned hvor mye han drikker i tillegg til måltidet! På denne måten styrer han det da selv..... men som sagt...er litt usikker på dette da! hvor mye melk skal de ha i tillegg til fast føde? Skal han drikke det han pleier, altså 180ml X 5 i tillegg til fast føde, eller skal de ha mindre mme ettersom måltidene fastsettes? hmmm...
mamman til 2 godjenter:) Skrevet 12. januar 2009 #3 Skrevet 12. januar 2009 Jenta mi er 7 1/5 mnd og jeg lurer litt på det samme egentlig. Hun får 165 ml i hver flaske og jeg gir enda til hvert faste måltid og, hun får grøt 2 ganger om dagen og middag 1 gang. Får bare mme 2 ganger daglig. får 5 måltider pr døgn. Jeg pratet litt med helsesøster om dette for en liten stund tilbake og hun sa at jeg bare kunne fortsette sånn som jeg gjorde. skal tilbake dit til torsdag, høre mere om det da tenker jeg.
venter x3 Skrevet 12. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 12. januar 2009 Min helsesøster sa at han skulle ha 400-600 ml per dag etter 6 mnd. Jeg gir bare mme ca kl 08, så grøt+vann ca kl 10, så mme+frukt ca kl 13, så middag+ vann ca kl 15-16, og så grøt+vann ca kl 18, og bare mme ca 19.30.. Det blir ca 550 ml eller noe så, og jeg tror kanskje det er for mye. Derfor tenkte jeg å kanskje kutte ut lunsj-flasken. Men synes ikke han drikker nok vann ennå.. Skal ikke til kontroll før i neste mnd, men da får jeg nok vite det. Ringer ikke bare for det tenkte jeg..
08gutt-og-10gutt Skrevet 12. januar 2009 #5 Skrevet 12. januar 2009 Gutten min er 6 1/5 mnd. Her spises det 4 måltider hver dag, frokost, lunsj, middag og kvelds. Til frokost får han bare flaske på 230ml. Lunsj blir det minst en halv skive med brød med leverpostei (eller noe annet) pluss ei flaske, ikke bestandig, men ofte flaska også forsvinner på 230ml. Middag er han ikke så veldig glad i, men får ”lurt” i han litt, også her går flaska med 230 ml ned på høykant. Til kvelds er det grøt, en god porsjon grøt går med, pluss en most banan og ca 100 ml flaske. Han spiser kanskje litt vell mye til å være så liten? hmm...jaja det får så være... :-)
Yun Skrevet 12. januar 2009 #6 Skrevet 12. januar 2009 jeg har også lurt på det litt, hvor mye jeg skal gi til henne, min jenta er sju mnd, hun får 230 ml med mme og 150 ml mme til lunsj og tilegg en posjon med grøt og 150 ml mme til middag tilegg får hun et helt glass med middag og 150ml mme til kveld og en posjon med grøt
go'matræva og lillegutt Skrevet 12. januar 2009 #7 Skrevet 12. januar 2009 Så rart, jeg hadde akkurat tenkt til å lage akkurat samme innlegg, for jeg er litt redd for at jeg gir lillegutt for lite mme? Han får grøt+vann til frokost klokka 7, 100 ml mme+fruktmos rundt klokka 11, middag+100 ml mme ca 13.30, grøt+vann ca 1700, 100 mme rundt leggetid ca 18.30 og 100 mme på natta..
Spent!!:) Skrevet 12. januar 2009 #9 Skrevet 12. januar 2009 hmm...ja er ikke så lett dette! Jeg merka hvertfall med mini her, at om han fikk mme til hvert måltid så virka han mye roligere om natta! dessuten sover han nå natta rundt! Det er jo veldig varierende hvor mye han spiser og hvor mye han drikker, men virker som om han veier dette greit opp selv! f. eks: spiser han lite middag, drikker han gjerne litt mer mme. De skal jo utgangspunktet styre dette selv! Vet at det er lettere at de drikker mer mme enn f.eks mm fordi det ikke er like stor "jobb" å få i seg melken, men syns jo det blir litt galt å ikke la han styre det selv lell...de som får mm skal jo få så mye de vil ha selv om en starter med fast føde?! Får også alltid vann etter måltidene, men har ikke helt fått dreisen på kopp ennå, så han får nesten ikke i seg noenting... Om jeg legger sammen det han drikker av mme i løpet av en dag ligger det på rundt 500-600ml.... så da kan det vel ikke være så altfor gæli å la han bestemme selv kanskje?!...hmmmm
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 12. januar 2009 #10 Skrevet 12. januar 2009 alex drikker 165 ml til frokost, mellommåltid og kvelds, pluss en flakse på natta... til middag drikker han utvanet babysaft, rundt 100 ml.... han får stor porsjon grøt til frokost og kvelds, et beger med fruktpurre til mellommåltid og et halvt til et helt middagsglass... også får han kjeks og utvannet saft hver lørdag som mellomkos;) han er 6 1/2 mnd;) vi har blandet 200 ml og sett ann hvor mye han har drukket vi da... gjør dette med jevne mellomrom når det virker som om han har økeperioder, men etter vi innførte 3 måltider med fast føde så har han holdt seg stabilt på 165 ml:)
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 12. januar 2009 #11 Skrevet 12. januar 2009 Får 165 ml (drikker noen ganger alt, noen ganger ca 100 ml av denne) om morgenen. 165 ml en gang i løpet av dagen, kanskje også 110 ml til et av måltidene med fast føde (grøt kl 10, middagsglass kl 15, og grøt eller middagsglass igjen i 18-tida). Så en 180 ml til kvelden. Legges 19. Nattserveringen er stengt til kl 06, hun sover ofte til 8-9.
2SmåTroll Skrevet 12. januar 2009 #12 Skrevet 12. januar 2009 sånn her ca. Frokost: 200 ml melk, men drikker ikke alt. Får litt brød Lunsj: grøt og 100 ml melk, drikker ikke alt. mellommåltid: 200 ml melk, men drikker ca 150 middag: ikke melk Kvelds: 200 ml melk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå