Bubba75 Skrevet 12. januar 2009 #1 Skrevet 12. januar 2009 Har ei jente på akkurat 7 mnd som plutselig for en uke siden praktisk talt sluttet å sove på natten. Eller hun sover da, men våkner sikkert 50 ganger i løpet av natten. Får hun ikke smokk da, så holder hun det gående en time og noen ganger over det. Sover fryktelig urolig og gråter når hun våkner. Hun sover dårligere og mindre på dagen og. Skjønner liksom ikke hva det kan være for ikke er hun syk, og når hun er våken er hun strålende blid. Det er ikke jeg derimot, som ikke har hatt mer enn 3 timer søvn tilsammen hver natt siste uka. Lunta begynner å bli rimelig kort. Noen som opplever det samme rundt denne alderen eller, sånn at det er en aldersting....?
*berit* Skrevet 12. januar 2009 #2 Skrevet 12. januar 2009 Dette høres helt ut som jenta vår! Hun begynte slik i romjula, og uheldigvis varer det enda. Blir 8 mnd. neste uke. Ender jo opp med at jeg legger meg i ni-tida om kvelden for å være noenlunde opplagt. Vi kjøpte en slik sovepose (uten seler) for å se om hun roet seg bedre i den, men det hjalp ingen ting.... Lurer på om vi bare må la henne drive på i senga om natta uten å bry oss? Bort sett fra å putte i smokken. La henne sutre. Er veldig fortvilende synes jeg. Jeg pratet med helsesøster om dette, og fikk ingen gode råd. Her inne virker det som mange opplever dette i denne alderen, men helsesøster mente ikke det skulle ha noe med alderen å gjøre. Tar i mot alle gode råd med takk!! Du fikk jo ingen råd av meg da;) Men vi er hvertfall flere;)
Bubba75 Skrevet 12. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 12. januar 2009 Godt å høre at det er fler som har det sånn. Ikke at jeg unner noen så lite søvn men. Så da er det bare å vente og håpe det går over om ikke alt for lenge. Har tenkt at det kanskje skyldes at det skjer så mye både utviklingsmessig og med inntrykk, og at alt dette sorteres om natten. Vet ikke jeg.
Idun Skrevet 12. januar 2009 #4 Skrevet 12. januar 2009 Vi har det sånn nå også, og jenta vår er 4 mnd. Jeg trodde også at det hørte til 4mnd-alderen, men alle er jo forskjellige ;o) Vi prøvde magi-metoden til sovecoach.dk i natt (gå inn på nettsiden og les) og det funket bra - jeg har sovet mer enn 3 timer i natt! Men mulig det med å gi mat i søvne for å "tanke opp" babyen fungerer bedre på ei på 4 mnd enn de på 8 som kanskje helst skal slutte å få mat på natta... Står mye om soving for 8 mnd babyer også.
lille lysglimt Skrevet 12. januar 2009 #5 Skrevet 12. januar 2009 Åhhh..vi har det sånn om dagen vi og. Utrolig slitsomt! Vi legger han-det går sånn passe greit, og etter en time våkner han og griner og vil ikke sove igjen. Og vi har vært svake noen dager og tatt han opp ut til oss noen ganger...og nå har vi virkelig lagd ris til egen bak! Må jo legge til at det har vært vanskelig å holde på rutiner hver kveld når det i det siste har vært mye besøk og vi har vært mye på besøk. Men nå er det full skjerpings på det resten av uka... mini er strax 7mnd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå