Gå til innhold

Nattavvenning eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt er nå 5 og en halv måned, og han er våken to (noen ganger tre) ganger hver natt og får mat. Da sluker han en flaske hver gang. På dagen kan det være vanskelig å få i han nok mat, han spiser sjelden mer enn 90-100 ml hver gang, stort sett mindre. Har også begynt med litt grøt på kvelden, men det er ikke mye som går ned, kanskje 3-4 teskjeer.

Lurer litt på å nattavvenne han, men vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det? Noen med gode råd? Er det dumt å heller gi han kokt vann på flaska om natta eller mindre melk pr. flakse? Jeg tror jeg må begynne med mindre mat om natta for å få han til å spise mer på dagen. Eller bør jeg vente til det går seg til av seg selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det spørs om du må få snudd det littegranne da ja. Men ville ikke byttet ut melk med vann, siden det ikke er noen næring i vann. Leste veiledning for meg som ammer om nattavvenning og der sto det at når de begynner å bli 10 mnd (!) kan man slutte med nattamming. Da trenger de ikke det lenger sto det.. Sikkert mange som slutter før dette, men det er nok ikke unaturlig fra naturen sin side.

Helsesøsterene anbefaler vel bare amming/flaske gjerne til de er 6 mnd. Da hadde de jo måtte få på natten også, for det er jo ikke mettende for så lang tid. Men når du har begynt med fast føde for fullt på dagtid, så kommer det kanskje til å regulere seg mer av seg selv. Du finner vel ut av det tenker jeg!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...