Gå til innhold

Hmm angående hipp1 og hipp2(tilskudd)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Det har jo vært en del diskusjoner her inne på hipp 1 og hipp 2. Dere som bruker hipp har dere gått over til hipp2 når dere har begynt med fast føde? Leste et innlegg her inne hvor ei hadde fått mail fra produsentene hvor det stod at hipp2 er mer mettende. Syns dette er så rart, har forresten alltid syns at hipp1 (som vi har brukt) har vært lett fordøyelig og at hun har blitt veldig fort sulten igjen.

Så nå når vi har begynt med grøt, kjøpte jeg hipp 2 bare for å sammenligne innholdet og hipp 1 &2 har samme innhold men hipp 2 inneholder mer proteiner, fett, mer mineraler, dobbelt så mye jern, ca det samme på vitaminer , men inneholder ikke folsyre og niacin (hva nå enn det er)

Så jeg lurer på om jeg bare skal gå over til hipp2, særlig hvis den metter mer også ( JA til mer nattesøvn:))

noen andre som har byttet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hipp2 er bare tilskudd og skal gis i tillegg til Hipp1. Du kan lese mer på www.flaskeposten.org.

Nå er småen min vokst fra mme, men han var flaskebarn. Vi brukte Hipp1 hele veien til vi begynte med kumelk rundt 12 mnd. Hvis du gir grøt så skal hun igrunnen få nok næring den veien ville jeg tro. Hjelp ikke grøten på nattesøvnen heller? Isåfall er det muligens ikke sulten som holder henne våken.

Skrevet

Den skal vel ikke gies i tillegg til Hipp 1, men i stedet for?

jeg var kanskje litt uklar for det jeg også lurte på var hvorfor det er et tilleg når det så og si har det samme innholdet?

Skrevet

Jeg har gått over til HIPP 2!!!! Jeg var så forvirra angående det der at jeg kontaktet leverandøren..... man godt fortsette med hipp1, men en kan erstatte hipp 1 med hipp 2 når barnet har fylt 4 måneder... Her er svaret jeg fikk:

Så här är det:

HiPP 1 innehåller alla essentiella näringsämnen som bebisar behöver. HiPP 1 är tänkt till att användas från barnets födsel (0 månader) till barnet blir 4 månader. Därefter är det tänkt att man skall byta ut HiPP 1 mot HiPP 2 och använda HiPP 2 så länge man behöver.

Men man kan också fortsätta använda HiPP1 hela tiden just för att den innehåller alla essentiella näringsämnen. Alltså det är inte nödvändigt att byta HiPP 1 mot HiPP 2 när barnet blir 4 månader.

HiPP 2 innehåller allt det som HiPP 1 gör och därtill kommer mer järn och mer protein. Alltså skillnaden är att HiPP 2 innehåller mer järn och protein.

Mer järn och protein gör att HiPP 2 ger en bättre mättnadskänsla.

Så svaret till Din fråga är att Du kan använda vilket som: HiPP1 eller HiPP 2. Vilket som passar bäst just till Ditt barn beror på Er vardag där hemma. Om Ditt barn är hungrigt mycket ofta kan det vara bra att välja HiPP 2 som mättar mer.

Vi vill dock påpeka att vi som säljare och distributör inte skall ge kostråd. Vi måste hänvisa till hälsostationen och de experterna som finns där.

Hoppas verkligen att svaret är till hjälp och ta gärna kontakt igen om det finns fler frågor.

Med vänliga hälsningar

Minna / HiPP Konsumentkontakt

Skrevet

Så fint at denne tråden ble startet - hadde nemlig tenkt å starte en selv! Ringte til Hipps forbruker telefon ang nettopp dette med Hipp 1 og 2 og om man eventuelt skal bytte over fra 1 til 2 når barnet er 4 mnd. (Min datter er 4,5 mnd).

Svaret jeg fikk var prikk lik mailen du fikk, tuttemor84 - det er mer jern og protein i Hipp 2 og dersom man har en sulten baby så kunne man bytte over til Hipp 2 fra 4 mnds alder. MEN det var ingen nødvendighet da Hipp 1 inneholder alle næringsstoffene babyen trenger mens h*n får mme.

Høres kanskje litt rart ut å ha en mme for babyer som er mere sultne, men jeg vet at dette er helt vanlig i f.eks England.

Min ego tanke var forresten å gi siste flaske med Hipp 2 i håp om at hun vil sove hele natten! ;-)

Skrevet

Må også bare legge til: spurte hvorfor det stod "tillegg" på Hipp 2 siden man faktisk skal bytte ut Hipp 1 med 2, ikke gi det som tillegg. Svaret var da at dette var pga lovverk - det måtte være oppført som det. Sikkert pga at det allerede finnes Hipp 1? Spurte ikke detaljert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...