marioo Skrevet 12. januar 2009 #1 Skrevet 12. januar 2009 og har vært å skrapa det ut? hvilke symptomer hadde dere? noen som blødde lenge? hvor lenge? hadde dere vondt i magen?
Angeldoll m/ desemberprinsesse Skrevet 12. januar 2009 #2 Skrevet 12. januar 2009 Jeg hadde det. Hadde utskrapning for en uke siden. Jeg blødde faktisk ingen ting. Men jeg fikk 39,2 i feber, og feberen varte over flere dager. Paracet fikk den ikke lenger ned enn 38. Nå hadde ikke jeg rester av morkake igjen,men hinnerester. Vet ikke om det er noen forskjell. (Jeg hadde _ikke_ magesmerter forresten!)
miria79 Skrevet 12. januar 2009 #3 Skrevet 12. januar 2009 Jeg hadde det. Jeg blødde mye, fikk høy feber og vont i magen. Skrapet ut restene 15 dager etter fødselen. Er ikke helt sikker på hvor lenge jeg blødde, men jeg blødde mye mindre etter utskrapningen.
Cherrox Skrevet 12. januar 2009 #4 Skrevet 12. januar 2009 Jeg var i fin form rett etter fødselen, men da gutten var 8 dager gammel fikk jeg over 40 i feber og ble veldig syk. Hadde litt mensmurringer, samt at det var vondt å klemme på magen. Dro tilbake på føden og hadde innvendig ultralyd, der de så at det lå igjen litt rester av morkaka. Måtte ha utskraping og ble liggende på sykehuset i 4 dager. Fikk intravenøs antibiotika, og ble relativt fort frisk igjen. Blødde i 6 uker etter fødselen, men blødningen ble mye mindre etter utskrapingen.
NormaJean Skrevet 12. januar 2009 #5 Skrevet 12. januar 2009 jeg hadde ingen plager, men hadde fortsatt store blødninger/mye renselse etter 8 uker, ble da sendt til UL av fastlegen. de fant en bit av morkaken. fikk en 3 dagers pillekur som skulle gjøre at livmoren trakk seg sammen. fikk ny UL, biten var fortsatt der. skulle da egentlig legges i narkose for utskraping, men fordi jeg ikke hadde feber eller andre symptomer så avgjorde de istede at vi skulle avvente situasjonen. kroppen kan ofte rydde opp selv. siden jeg er sykepleier så var det greit at jeg heller fikk passe på selv og fikk heller åpen retur til sykehuset. ser ut til å ha gått helt greit, sluttet å blø, og har ikke hatt symptomer på infeksjon (crp ble kontrollert) jeg var veldig redd for narkose, så er kjempe glad for at vi heller ventet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå