Gå til innhold

Babyen min på 10 uker vil plutselig kun ammes på soverommet :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva i all verden har skjedd? Er det ikke litt tidlig å blir så "sær"?

Han hylskriker om jeg prøver å legge ham til slik jeg alltid har gjort, vil kun ha pupp dersom vi begge ligger i sengen ...

Det går jo greit når jeg er hjemme, men jeg tør ikke dra ut lenger, tilfelle han slår seg fullstendig vrang :\

Flere som har opplevd det? Gikk det over etter hvert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg opplevde det for et par-tre uker siden. Min baby er nå 9 uker. Samme her, han hylskrek om jeg la han til i sittende ammestilling. Så gikk jeg ned på soverommet og la oss, og ta tok han pupp som bare det. Han er fortsatt sånn, er vel blitt en ond sirkel for min del at jeg bare ligger nå stort sett, om jeg ikke er en plass hvor jeg må sitte da.

Når vi sitter og ammer tar han veldig lite melk til seg, så det blir til at jeg låner et gjesterom el når jeg er på besøk. Både for hans del, og for min del (brystspreng). Men må vel prøve å få vent han av denne liggegreia hans!!

Skrevet

Sånn har det vært hos oss nesten hele tiden (hun er nå 6 mnd). Foretrekker å ligge når jeg ammer. Har prøvd flere ganger å vent henne av med dette, men nei.... Når jeg sitter blir det oftest bare tull og hun spiser mye mindre enn når hun ligger... Det fungerer veldig greit når vi er hjemme, men kjipt når vi er borte...

Skrevet

Slik har min også vært i det siste(3 mnd gammel nå). Har ikke funnet noen god løsning, annet enn å gå med på å amme i senga heller..

Skrevet

Sånn har vi det også, hun er 6 måneder. Har nok vært sånn siden hun var rundt 3 måneder. Det gjør det vanskelig å dra noen steder. Greit nok hos venner og familie, der ber jeg bare om å få låne en seng. Men på f.eks barseltreff eller på kafé er det ganske håpløst. Kan prøve å legge henne til sittende, men det er mest hyling, hun f¨r bare i seg noen få slurker...

Er sånn at jeg gruer meg til å dra noen steder. Prøver å amme før jeg drar og ikke være borte lenger enn at hun klarer seg uten mat til vi er hjemme igjen. Flaske vil hun heller ikke ha!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...