Gå til innhold

Lager dere middags-maten selv eller kjøper dere glass??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er vanskelig å lage selv.....føler det blir mye likt....( gulrot, fiskeboller og potet med smør m.m)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg prøvde å lage selv, men da blei det grimaser, ja... Ga opp etter to dager med gulrot- og potetmos. Synes ikke det smakte godt selv heller. Så kjøpte jeg et middagsglass med potet- og brokkolimos, det gikk litt bedre, men ikke mye. Så i dag skal vi prøve nytt middagsglass med kalkun i. Tror jeg må finne noe hun liker før jeg lager mer selv... Nå er hun bare 6 mnd., men jeg tror jeg kommer til å bruke glass frem til hun kan begynne med litt mer grovmoset mat. Det var noe herk å finmose i mikseren egentlig - det så seigt med morsmelk.

Skrevet

Har laget selv til alle barna. Ikke kjøpt ett eneste glass. Det finnes flere oppskrifter bl.a på barnemat.com. Etter hvert som de blir endre, får de "restene" fra middagene våre.

Skrevet

Begge deler. Lager opp litt når jeg først lager, blir ikke seigt om du bruker kjøkkenmaskin/foodprosessor med kniv. Kjøper en del også, er lettvindt, men akkurat nå spiser hun over et halvt glass, men langt fra et helt, så er litt uøkonomisk. Dersom vi har noe til middag hun kan spise får hun det, eller hun får potet og gulrot knekt sammen med litt kokekraft, evt knekker i litt leverpostei. Veldig greit med hjemmelaget så får du passelige porsjoner.

Forslag til hjemmelaget mat:

potet, gulrot, evt kålrot, brokkoli, blomkål alt etter som hva passer.

så tilsetter du enten kylling, kalkun, fiskeboller/pudding, karbonadedeig, laks, torsk,

bruker gjerne persille i som krydder, blir faktisk en del smak av det, kardemomme funker bra, spesielt til kylling og kalkun. ananas og eple kan også brukes, men kok det mørt i 5 min først.

link:

http://www.dinbaby.com/forum/thread/138364949

har hentet mange ideer herfra.

Skrevet

Jeg har for det meste lagd selv, men har gitt litt kjøpeglass innimellom, mest for variasjonens del. Har forsøkt å lage en del forskjellig, både med ris, kjøtt og mange forskjellige grønnsaker, men favoritten er: Kylling, potet, gulrot, brokkoli og mais. Hun godtar at brokkoli og mais blir erstattet med f.eks sellerirot, squash og løk. Men blir altså mye likt her også... Er dessuten allergisk mot melk, tomat, paprika og egg, så disse utelukker seg selv. Er 10 mndr og smaker på våre middager innimellom - men ingen stor suksess foreløpig. Det var en som la ut masse oppskrifter her på DiB i høst: http://www.dinbaby.com/forum/thread/138460235.

Utrolig bra liste, bare synd at veldig få av dem slo an her i huset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...