Gå til innhold

Søskenvogn eller ikke....hjelp!!!

Anbefalte innlegg

Ene venninne mi sier at hun ikke kunne vært uten sin søskenvogn, til sine to på 4 og 2,5. Min andre venninne sier at hun ikke har brukt det, til sine på 4 og 3. Så da må jeg spørre her...

Jeg venter nr to i mai, da er førstemann blitt nesten 3. Vi må gå ca 15 minutter til og fra bhg og vi trenger en vogn med plass til begge i på de turene, i tillegg til lengre turer i ferien (skal til Danmark).

Jeg ønsker ikke å legge mange tusen kroner i denne, fordi jeg antar at etter sommeren er førstemann blitt for stor for vogna. Så jeg har sett på tvillingtriller, der jeg kan ha mykbag oppi. Vi har en brio kombi som blir den vanlige vogna, pluss at jeg skal ha et ståbrett til den.

Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139430010-s%C3%B8skenvogn-eller-ikkehjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ståbrett holder lenge. Vi hadde søskenvogn til våre to, har akkurat 2 år mellom dem. Brukte søskenvogna mye det første halve året, både til/fra barnehage (omtrent samme avstand som dere) og på litt lengre turer og på butikken. Da eldste passerte 2,5 år brukte vi den veeeeldig sjelden. Ble kun på litt lengre turer. Så da han nærmet seg tre år solgte vi den og kjøpte ståbrett, det fungerte utmerket =)

Da gikk storebror så lenge han orket, så brukte han brettet når han ble sliten.

Har en brio sitty trille i tillegg som storebror bruker nå om vi er to voksne og vi skal gå langt (f.eks 17.mai, ferier o.l). Men er ikke ofte i bruk, i det siste brukes den mest til kortere turer med lillebror.

Om du har plass til å ha med brio vogna på ferien ville jeg heller brukt pengene og investert i en god reise/shopping trille (f.eks maclaren techno eller peg perego pliko). Da kan eldste bruke denne i ferien, så har du den som reise/shopping/biltrille til nye babyen etterhvert. HAr selv brio kombi, og ble fort lei av å løfte den inn/ut av bil og gå på shopping med den, så supert med en liten og lett trille til det bruket. Så kan eldste bruke den de gangene dere er to og vil ha med begge ungene i vogn.

Når du får sommerbarn så tror jeg det holder med brett på vogna di selm om det kan være behagelig med søskenvogn. Jeg har søskenvogn, snuppa blir nå 4 og mini er 1,5 år. Tror jeg skal selge den nå snart, men beholder den litt i og med atjeg er mye alene med barna så da er det greit å ha litt koll på dem. Mye brukt på finn.no ellers så finnes det også billigere varianter av søskenvogner hvis du ønsker.

Tror det holder lenge med ståbrett til eldstemann! Men det kan kanskje være lurt å trene litt på å gå til og fra bhg før nestemann kommer? Da blir på en måte ikke eldstemann "kastet" ut av vogna! Men en paraplytrille til ferie tror jeg er lurt! Slipper mye unødvendig sutring da. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...