Knerten :0) Skrevet 12. januar 2009 #1 Skrevet 12. januar 2009 Jeg har litt lyst til å ta en tidlig ultralyd, men når er det best å gjøre det og hvor tildig kan man gjøre det??
MW** Skrevet 12. januar 2009 #3 Skrevet 12. januar 2009 Litt avhengig av hva du ønsker å se. men hjertet begynner å slå i uke 6- så en gang etter det (feks uke7)- vil man kunne ta UL for å sjekket et hjertet har begynt å slå. tidligere enn dette kan det være litt lite å se Rundt uke 12 kan man ta tidlig UL for å se etter nakkfold osv. Med vår først var jeg til UL både i uke 7 og uke 12-i uke 7 så vi hjerte pumpe i en lite kropp som lignet på en reke. etter en liten blødning og to SA var det fantastisk beroligende. På UL i uke 12 så vi en liten baby, med armer og ben og ører og nese- Helt fantastisk hvor ferdige de er så tidlig )
Heidi <3 Skrevet 12. januar 2009 #4 Skrevet 12. januar 2009 lure jeg også på, men lure også på om dere tar de privat eller via legen? får dere henvisning liksom? så spendene at se heile kroppen og hjerte så tidligt da
MW** Skrevet 12. januar 2009 #5 Skrevet 12. januar 2009 jeg hadde hos min gynekolog- hadde den gangen henvisning fra min lege pga tidligere SA og var nervøs i begynnelsen. har denne gangen bestilt time ca uke 12 hos samme gynekolog, denne gangen har jeg ikke henvisning (mulig det da blir noe forskjell i prisen...det har jeg ikke sjekket. Føler meg litt tøffere denne gangen derfor ikke noe UL før i uke 12. Jeg anbefaler å ordne seg tidlig UL om man føler seg urolig i begynnelsen. Man får i hvertfall roet nervene noe i begynnelsen hvis man er veldig nervøs.
Gjest Skrevet 12. januar 2009 #6 Skrevet 12. januar 2009 Til dere som har tatt tidlig ul - hvor stort var fosteret i svangerskapsuke 8? eller tilsvarende for dere som har vært på ul andre uker enn sv.uke 8?
Knerten :0) Skrevet 12. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 12. januar 2009 Takker for svarene :0) Jeg har ikke henvisning fra lege, men tenkte å bestille direkte hos gynekologen min. Hun er privat, så jeg får uansett ikke dekket noe. Men det er virkelig verdt hver krone hvis man får se et hjerte som banker :0)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå