Gå til innhold

Hvor lang tid etter SA/MA

Har fire go`inger

Anbefalte innlegg

.....tok det før HCG var ute av kroppen deres. Jeg fikk bekreftet mistanke om SA på julaften og blødde deretter en uke. Graviditetstestene viser fortsatt positivt. Er dette normalt? Synes det er litt lenge etterpå? Håper noen kan svare....synes dette er litt skummelt og ekkelt. Betyr det at det er rester som ikke har kommet ut

Fortsetter under...

Heia..hadde en ma i oktober 26 som endte med utskrapning.Fikk mens29 nov.Er gravid igjen, gikk veldig fort, så ble veldig overrasket:))

Kommer ann på hvor langt en var på vei tror jeg, med tanke på hvor lenge testen viser positiv etter en sa/ma. Har du hatt ma/sa før?

Lykke til:)

Takk for svar og lykkeønskninger, Lykketallet 3. Dette er min første SA - etter to normale svangerskap. SA ble konstatert på julaften. Var i uke 10, men gynekologen mente kanskje at det ikke hadde vært noe foster, sk blindt egg. Testene viser fortsatt positivt. En stund siden jeg sluttet å blø.

Kos deg med graviditeten:)

Annonse

Hej

Jag hade en MA i uke 12 og hade 11 uker etter utskrapning fortsatt HCG i kroppen.. men testen slutade vara positiv 5 uker etter utskrapning. Mitt fall är väldigt ovanligt og jag var tvungen att ha tre utskrapningar pga rester.. sista för 7 uker sider ca. Nu har jag fått tebax mensen å el så detta är äntligen över.

Men tror det e normalt å testa positivt ett par veckor alltså utan att nått

är fel, beror lite på hcg-nivået när du fick din SA.

Hoppas det går bra med dej og att du snart e gravid igen.

Klem fra mej

Takk for svar alle sammen:) Litt rart dette her. I dag er det 3 uker siden SA - uke 10 (men antok at aborten hadde skjedd mange uker før).

Jeg hadde bare blødninger i cirka 10 dager, ikke mye blod. Når jeg var på ultralyd fikk jeg beskjed om at det bare var litt blod igjen i livmoren og fikk piller for å drive det ut.

Kanskje jeg burde ta en tur til legen igjen, hvis ikke testen snart blir negativ? Hva mener dere?

Heisann!

Jeg testet positivt på graviditetstest hele 7 uker etter MA i uke 11. Fikk komme inn på UL-kontroll og HCG-måling på sykehuset fordi det ikke var normalt å ha igjen HCG så lenge etter en MA. HCG-nivået ble målt til 31, som er veldig lavt, og de fant bare blodrester igjen i livmoren som kom ut av seg selv en uke etterpå. Så det var egentlig ikke noe galt, og på sykehuset sa de at det er veldig individuelt hvor lang tid det tar før HCG er ute av kroppen.

Men jeg skjønner veldig godt hvordan du har det nå, for jeg holdt på å bli gal av å vente på at kroppen skulle ordne opp selv. Man må bare smøre seg med tålmodighet. Men går det veldig mange uker så syns jeg du bør få time til kontroll, for det er så godt å få bekreftet at det (forhåpentligvis) ikke er noe galt.

Lykke til!

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...