Gå til innhold

Dere som leier ut leilighet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det dere ser etter hos en leietager? Føler at vi kikker og kikker, men aldri får noe! Leiligheten vi bor i nå er 50m2, kun ett soverom, vi er to voksne og en liten bebis.. Det er trangt!!

Er så skuffende å alltid få avslag. Er det noee galt med oss? Er det det at vi har oppsigelses tid på leiligheten vi bor i nå? Tørr ikke si den opp før jeg vet vi har noe annet, for plutselig sitter vi der uten noen leilighet..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser etter om man virker "ryddig". (utseende, språk osv). Referanse fra noen jeg kjenner til. Depositum. Arbeid.

lykke til!

Skrevet

Hva med de som ikke har referanser? Har kun hatt en leilighet før og det er denne jeg bor i nå. Å det er boretslag leilighet.

Skrevet

Samme som Lille Sprelle, at leietakerene virker ryddige, både når det gjelder hjem (at de ser ut til å holde det rent og ryddig hjemme hos seg, ser det gjerne på både klær, holdning og på hvordan bilen deres er) og så selvfølgelig at de har ryddig økonomi. Jeg bruker å be om referanser fra tidligere utleiere. Viktig at de har fast inntekt.

Men det kan faktisk være at noen ikke vil leie ut pga at dere har et lite barn, for det blir ofte mer slitasje på leilighetene når det bor barn der.

Skrevet

Jeg tenker litt på det praktiske... F.eks er det liten plass til vaskemaskin, og da må av og til noen av leieboerne inn til oss å vaske klær... Da setter jeg større pris på hankjønn, grunnet at det er mindre klær vask;) Og dem er også sjenerelt mindre hjemme... altså, noen ganger kan utleier kikke etter mer praktiske ting... tror ikke det NOENTING med dere som personer å gjøre!!!!! det kan dere nok være trygge på. Men som hun over her sa; dere er tre stk, inkl.et lite barn, og det kan nok i noen tilfeller være utslag for noen at dere ikke får leid.. Vi satte ut annonse, og det var helt villt... vi stoppet etter 1 dag (selv om vi hadde egentli betalt annonsen for å være ute i 3 dager) og da hadde vi over 40 interesserte... Alle kan jo ikke vinne... har selv vært på jakt og det er vanskelig å knekke alles koder, for dem er ulike... Men ønsker dere alt hell og lykke i leilighet jakt... håper dere finner noe som er perfekt!!! :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...