Tante Gustava Skrevet 12. januar 2009 #1 Skrevet 12. januar 2009 Mini er nå 8 mnd, og siste måneden har jeg bare fått han til å ta puppen morgen og kveld. Den er veldig lite interessant på dagtid. Men jeg merker jo så klart at det er ikke store supen igjen inni der Hvor lenge kan jeg greie å opprettholde produksjonen til å fortsette å amme bare 2 ganger i døgnet? Vil det gradvis bli mindre, og til slutt helt borte, eller vil bare produksjonen tilpasse seg så det er en liten skvett der på de tidspunktene han tar? Vil gjerne fortsette lengst mulig, da han nekter plent å drikke annet enn vann av koppen sin, så jeg får ikke i han mme.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2009 #2 Skrevet 17. januar 2009 Jeg har nå sluttet og amme, men jeg ammet to ganger pr dag over lengre tid, ble vel 6 mnd. De siste tre mnd jeg ammet var det bare en gang pr dag (men fra begge puppene hver gang). Vet ikke hvor mye han fikk i seg på slutten men jeg var borte 2 netter i forbindelse med at jeg sluttet og fikk ikke spreng:) Så jeg tror at produksjonen innretter seg etter hvor ofte du ammer, og man kan da holde på lenge. Min var 2,5 år da jeg ga meg:)
Herkules Skrevet 17. januar 2009 #3 Skrevet 17. januar 2009 Ammet 2 g i døgnet i lang tid, og jeg fikk ikke mindre og mindre, men akkurat passe i forhold til etterspørselen. Jeg var borte i 3 døgn i forbindelse med avvenning og jeg fikk skikkelig spreng. Jeg skulle være borte fra fredag til søndag og hadde spreng på søndagen. Flyet ble innstilt og jeg kom ikke hjem før mandag kveld hadde så spreng søndagskvelden at jeg gråt når flyet ble innstilt. Jeg ammet egentlig kun 1 gang i døgnet før jeg dro. Ammet så pittelitt noen dager før vi ga oss
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå