Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min baby er bare 5 måneder, men jeg måtte bytte bilstol fordi han alt var vokst ut av sin gamle. Problemet er at den nye har så skarp vinkel at hodet detter fremover når han sover. Er det farlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, det hørtes ikke godt ut. Jeg vil ikke tro det er farlig, men sikker ikke behagelig. Det er vel med de små som med oss, de får ondt i nakken om de ligger forkjært. Så det kan jo skje at han får litt kink i nakken av det?

Skrevet

Her og har eg måtte bytta....Har kjøpe Maxi-Cosi priori eg...der kan du regulere sittestilligen,sånn at han får ein slags ligge stilling...og stor trivest i setet og søv godt der=)

Skrevet

Men vil ikkje tru det er farlig nei....!!!

Skrevet

Hei

Jeg vil nok anbefale deg å ytte stol. Grunnen for dette er at når hodet faller frem vil det i en kollisjon få mye mer bevegelse og fart når det kommer bakover mot stolen, som kan gi mer skade for babyen.

Jeg anbefaler BeSafe combi som kan brukes både frem og bakovervendt. Vår gutt elsker setet sitt. Det er uansett lurt å ta med både barn og bil til forhandler og prøve setet i bil for å ungå nettop ditt problem med at hodet faller frem.

Skrevet

Det blir sagt at de små ikke gjør noe av å sitte slik. Det vi voksne som har de problemene. Min gutt og detter litt fremover med hodet, og jeg har prøvd å legge det bakover, men han legger det fremover igjen og blir bare irritert når jeg retter på han

Skrevet

Vi har hatt besafe izi combi til første ungen og hodet hennes datt frem i det også så det at din unge ikke gjorde dette kommer nok heller ann på ungen.

Men du hi han rulle ett håndkle og legge det undet haken eller kjøpe en nakkestøtte for unger/babyer og ha den bak frem slik at den støtter.

Skrevet

Hei! Jeg har også besafe combi og har lurt på det selv. Kjøpte det forrige uke og hodet hennes detter fram.

Men har gått fint når ho har en jakke m hette på, da gir det mer støtte... Det ser virkelig ikke godt ut å sitte sånn...Men som sagt over her har jeg hørt at de ikke føler det på samme måte som oss...

Gjest amandine
Skrevet

Til lange turer når det blir mye soving i bil har jeg festet borrelås(den harde delen) på sidene av setene. Så har jeg klippet en god gammeldags svettereim i frotté i to og bruker denne til å holde hodene på plass som et pannebånd. Bare et lite tips...

Skrevet

Skjønte ikke jeg.. hehe... det m borrelås? :)

Gjest amandine
Skrevet

Borrelås utenpå "ørene" på setet, Setter svettereim fast på den ene siden, rundt over pannen og fester på andre siden . Ikke stramt men stramt nok og funker bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...