Gjest Skrevet 12. januar 2009 #1 Skrevet 12. januar 2009 Ikke alltid like lett å få snuppa mi (3 uker) til å rape etter mat. Men hun trenger det, for hvis hun ikke raper sover hun mer urolig og kortere. Så, noen gode tips? Jeg pleier i gå med henne på skulderen og stryke/klappe på ryggen og rumpa, men ikke alltid det fungerer...
Renate :-) Skrevet 12. januar 2009 #2 Skrevet 12. januar 2009 Hold henne i sittestilling så hun får en liten knekke på magen bare en liten stund så gjør du det du pleier å gjøre, funket alltid her...
*En rosa og en blå* Skrevet 12. januar 2009 #4 Skrevet 12. januar 2009 Ai, den evinnelige rapen... Som du sier - gå med henne på skulderen og stryke oppover ryggen, og jeg bruker også å veksle mellom det og å dunke henne lett på rumpa. Om rapen ikke kommer da, bruker jeg å ta noen "humpetrinn" - jeg går samtidig som jeg humper litt. Om det heller ikke går, så legger jeg henne ned litt (evt. bare holder henne vannrett i hendene) og så løfte henne opp igjen. Å løfte hendene hennes over hodet hjelper også noen ganger. Jeg bruker bare å gå rundt og prøve alle disse knepene, og plutselig så kommer den! Om den ikke har kommet, så legger jeg henne ned, og så prøver jeg å ta henne forsiktig opp igjen etter ca 5-10 min. Om der er noe luft, så kommer det ofte da.
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 12. januar 2009 #5 Skrevet 12. januar 2009 sånn var mini å en periode, men plutselig så løsnet det, og nå raper han nesten av seg selv. den sitte på rumpa metoden funker, men det gir en del gulp, ihvertfall med mini, for da får han trykk på hele magesekken, og han syns det er ubehagelig. Det som funket for vår del når han var vanskelig å rape var å ta en liten kur med minifoam, den løsner lufta lettere;) også passet vi på at han brukte lang tid på å spise, at han tok det rolig, og vi rapet han ca halvveis i måltidet og etter... rapen kommer til slutt, noen ganger sitter den bare litt langt nede. jeg ville fortsatt med å gå med henne på skulderen, pga gulp når de sitter, men kan jo hende din ikke gulper... og bruk puppen som klemmepunkt på magen når du går med henne, da får hun et lett klem på magen, noe som kan løsne litt lettere;) men hvis det blir helt krise, og det ikke funker å ha henne sittende heller, så legg henne på magen, da kommer rapen garantert;) (men med gulp) lyke til:) og det blir bare lettere med tiden:D
Nattinatta Skrevet 12. januar 2009 #6 Skrevet 12. januar 2009 ja her hjalp det ofte å gå litt, mens en strøk og klappet opp og ned på ruggen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå