Anonym bruker Skrevet 12. januar 2009 #1 Skrevet 12. januar 2009 Nå har jeg bare to uker igjen til termin. Jeg har en kjæreste som gleder seg masse!!!! Men to uker før jeg ble med han, hadde jeg en annen partner. Nå begynner jeg bli nervøs for at det ikke er min elskede som er faren likevel... Men da ville jeg vel hatt termin nå? Og det ville vel legene sett? Kan man ta to uker feil i termin? Kan det ta opptil to uker etter samleie før det begynner på noe?
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2009 #2 Skrevet 12. januar 2009 Termin kan aldri bli 100% rett og her tok legene i alle fall fjorten dager feil... Gubben var på reise den tiden de påsto at barnet vårt ble unnfanget og utro har jeg ikke vært ;-) Barnet ble født en uke etter "vår termin" og en uke før UL-termin..
Gjest Skrevet 13. januar 2009 #3 Skrevet 13. januar 2009 Hei HI! Det må i så fall være syklusen din da du ble gravid som sier mest om hvem som har størst sjanse for å være faren. Husker du hvor du var i syklusen da du hadde sex med de da? Når hadde du siste blødningen og hvor lang og stabil var syklusen din? Håper at der ordner seg og at kjæresten din er faren!
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2009 #4 Skrevet 13. januar 2009 Dessverre er det slik at ingen kan med 100% sikkerhet si at den ene er faren og den andre ikke er det.. Du kan ha hatt tidligere eggløsning enn du tror og sæden lever jo en stund inni der.. Babyer er ikke like og de 40 ukene et svangerskap varer er et gjennomsnitt på hvor lang tid det tar før en baby er "ferdig" til å fødes.. Det er en grunn til at man sier at termin er en veiledende dato og babyen kan like godt komme 2 uker før termin som to uker etter.... Om jeg var deg ville jeg få tatt dna prøve når barnet er født for først DA kan du være 100% sikker...
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2009 #5 Skrevet 13. januar 2009 Tusen takk for svar. Heldigvis er vi begge klar over situasjonen, men prøver være positive. Hadde mensen imellom, og ikke eggløsning på noen av tidene, men legene sa at det hendte man hadde mensen selv om man var gravid. Moren min hadde det flere ganger. Men fokus- fokus =)
Gjest Skrevet 13. januar 2009 #6 Skrevet 13. januar 2009 Hei igjen! Ja, hvis du hadde mensen imellom, ville jeg tatt det mer med ro da.. Det er nå ikke så gale dette da, han vet om det, så da er det bare å ta en test for å fjerne mistanken, så er jeg sikker på at det er kjæresten din som er faren Lykke til med fødselen!
bjoerg Skrevet 17. januar 2009 #7 Skrevet 17. januar 2009 nåh så farlig er det vel ikke? kan ikke bare kjæresten din være faren uansett hvem som nå er biologisk "innblandet"? det som gjør en pappa til en pappa er nå ikke det lille ligget- men hva man føler i hjertet sitt var borti en lignede situasjon en gang. De valgte å ikke teste- pappaen sa - " det er MITT barn uansett". Skikkelig mann i mine øyne Og man kan jo ta en slik uformell test om det feks er medisinske grunner for det- feks arvelige sykdommer og lignende men terminen man får på ultralyd behøver dessverre ikke stemme. men stort sett gjør de det så sannsynligheten er jo i grunnen stor for at det er kjæresten din. men da burde du hatt mens når du var med den første partneren tror jeg. slik at du hadde eggeløsning 2 uker etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå