tulleku *Oda-06 Alma-09* Skrevet 12. januar 2009 #1 Skrevet 12. januar 2009 Har ei på 10 dager og ei på 2år og 4mnd.... Nå når pappa er hjemme har vi henne i barnehagen 3-4 dager i uka fra 10 til 14, men regner med det blir andre boller når han skal i jobb igjen.... Vi har 100% plass, men SÅ mye blir hun nok ikke å være der....! Hvor mye har du eldste i barnehagen? Vet hun har det mye artigere der, iallefall nå i starten med mye amming etc.... men litt dårlig samvittighet må man vel ha:)
Katsi Skrevet 12. januar 2009 #2 Skrevet 12. januar 2009 Jeg har en gutt på 4 som har 100% plass i barnehage. Minstejenta mi er 6 uker idag så har jo ikke fått prøvd så lenge da, men har han gjerne hjemme 1 til 2 dager i uka. Har lyst å si opp plassen 50% for det er så koselig å ha han hjemme men han trenger absolutt den aktiviteten også... Eldstejenta har full plass på SFO men går hjem 15 hver dag. Hun kan velge selv, men alle vennene går jo der så hun har lyst å gå der hun også. Men har egentlig ikke lyst å betale for mer enn 60%
♥ En jente og en gutt ♥ Skrevet 12. januar 2009 #3 Skrevet 12. januar 2009 Har en jente på 4 år og en gutt på 2 mnd. Hun har 80% plass i bhg, så hun går i bhg 4 dager i uken fra ca kl 9.30- 16. Det er deilig å få litt tid med den lille og kunne slappe av når han sover. Dessuten hadde hun kjedet seg massa av å gå hjemme hver dag. Hun trives kjempegodt i bhg sin=)
Mamman til M&E Skrevet 12. januar 2009 #4 Skrevet 12. januar 2009 Vi har en på 22 mnd og en på 6 uker og har 100 % plass i barnehagen til eldste mann. Nå er vi så heldig at mannen min har en arbeidssituasjon som gjør at han største aldri har gått lange dager i barnehagen, selv ikke da vi begge jobbet. Nå har han fri en dag i ny og ne men ellers går han i barnehagen ca 6 t hver dag, hvor to av de går med til soving. Han koser seg i barnehagen og jeg synes det er godt å ha noen timer alene med babyen (han er veeeldig opptatt av babyen :-)) og til å gjøre bittelitt i huset :-) Når vi begge er hjemme, har vi som oftest han hjemme fra barnehagen også.
En liten mamma Skrevet 12. januar 2009 #5 Skrevet 12. januar 2009 Storesøster hos oss er 23 mnd. Ho går i barnehagen tre dager i uka, som oftest fra 9-15. Ho stortrives, og jeg syns det er deilig med noen dager alene sammen med lillebror på 4 uker. Samtidig er det deilig de dagene Hedda er hjemme, da koser vi oss ekstra masse sammen.
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 12. januar 2009 #6 Skrevet 12. januar 2009 Har en sønn på 3,5 år som har 100%plass i bhg. Minstemann er 7 uker. Hadde storebror mye hjemme før jul og i romjula og det var utrolig slitsomt. Han holdt på å kjede seg ihjel og var sjalu over at jeg ammet minstemann så mye, lillebror skrek hele dagen, jeg var stressa og storebror veldig misfornøyd. Han er i trassalderen og krever myyye oppmerksomhet hele tiden. Jeg har innsett at det er bedre både for mor og sønn at han er i bhg hver dag. Jeg har kjempedårlig samvittighet, men prøver å si til meg selv at akkurat nå er det bedre sånn. Har prøvd å bare ha han i bhg i kjernetiden, men det kræsjer også med lillebror sine matvane og at jeg trenger å sove litt utpå morgenen etter våkenetter. Nå gjør vi det slik at jeg står opp og steller storebror om morgenen, så bringer pappaen han i bhg kl 8 og henter klokka 16.00. Da kan jeg ha middagen klar til de kommer hjem. Om ettermiddagen bruker jeg mye tid på storebror. Alle er glad over denne løsningen utenom meg som har dårlig samvittighet;-) Til våren når lillebror blir større og været bedre skal han være i bhg kun i kjernetiden og en og annen fridag innimellom. Håper dere finner en løsning som passer for dere.
musketingen Skrevet 12. januar 2009 #7 Skrevet 12. januar 2009 Gutttene på to og seks går 60 % i barnehagen. Synes det er veldig greit jeg:) Har en liten nyfødt hjemme...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå