Gå til innhold

Jiippi, endelig :D

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok test idag, å den viste en sterk rød strek :D Tror jeg er gravid nå, endeli :) Er 12 dager over mens men har ikke tatt test fordi jeg har pcos å har veldig uregelmessig mens. Men nå tror jeg endelig spiren satt, å håper den sitter :) Håper dette skal bli ett bra år for oss pcos'er :) Tror jeg vil ta mer tester idag, vil være 100% sikker :)

Sender maaasse babystøv til dere andre :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjempe bra!! godt å høre!!:)

Gratulerer så mye=)

Har dere prøvd lenge og hvor gammel er du?? bare nyskjerri her!:)

Lykke til!!

Skrevet

Tusen takk :) Vi har prøvd i 20 mnd nå, så det va godt det endelig sjedde nå. Jeg er 19 år, blir 20 i april, å sambo er 26 :)

Hvordan går det me deg da Blueberry?

Skrevet

Oj, ja da har dere prøvd en stund. Virkelig fortjent:)

Hadde du mange symptomer? Hvordan er det å prøve så lenge egentlig? Har du klart å la være å tenke på baby hele tiden? Mange spørsmål, hehe. Bare litt nyskjerri her=)

Jeg har en gutt fra før, men er så redd for å ikke få det til igjen. Jeg har bare prøvd siden sept så det er jo ikke noe å grine over i forhold til den tiden dere har prøvd. Men jeg har ikke menstruasjon og derfor føler jeg det er så håpløst å prøve. Trodde virkelig jeg hadde el på lørdag, men tempen steg aldrig så:/

Tempet du?

Kan tenke meg du gleder deg myyye!!! og det gjør du jammen rett i:)

Skrevet

Jippi GRATULERER!

Alltid like hyggelig når en pcoer blir gravid!

Lykke til og må dette bli et bra år :)

Skrevet

Det går bra me spørsmål :) Jeg har hatt litt symptomer ja, veldig ømme bryster ( men det får jeg når jeg skal ha mensen også ) men di va ekstremt ømme denne gangen. Litt dårlig på mårningen å på kvelden, sover veldig mye. Er trøtte å sleden hele tiden. Så det er di symptomene jeg hadde. Det er veldig trist å måtte prøve så lenge, men nå fikk jeg jo vite i desember at jeg hadde pcos, så da tenkte jeg vell egentlig at " vi må ha hjelp til dette, dette klarer vi ikke selv ". Så da bare slappet jeg av å tenkte på at en dag skal vi klare det, men det er ikke akuratt nå. Så då har sikker spiren festet deg, fordi jeg slappet av ;p Slik tenker jeg. Jeg har jo tenket på baby ofte, det har jeg. Men kroppen slappet endelig av nå sikker, så derfor gikk det :) Håper det er det jaffal. Bler virkelig glad nå vi fikk det til på egenhånd :D

Nai, jeg tempet ikke.

Du klare det nok en gang til du og. Du har jo en gutt fra før av, så då må det jo gå :)

Jeg er så redd for å miste nå jeg, er helt sjelven. Hva kan jeg gjøre? Noen ideer?

Lykke til Blueberry, dette ska du også få til :)

Mamma =) Tusen takk for det, jeg er super glad :)

Dette skal bli ett bra år for oss pcoser ja.

Skrevet

Nesten alle har ømme pupper, men jeg kjente ikke noe som helst i de da jeg ble gravid sist. Litt dumt for det er jo et så typisk tegn på graviditet. Nå sjekker jeg puppene ofte selv om jeg ikke va øm sist heller, hehe. Husker jeg våkna på natta helt i starten av graviditeten og var klissvåt av svette. Det er det eneste som kom før jeg testa positivt!

Idag var jeg til akupunktør igjen. Hååper det kan hjelpe. Fikk faktisk (sorry detaljene) strekkbar slimete utflod med litt blodspor i lørdag, men tempen har ikke økt så mye så var vel ikke el likevel:( men vet du om man kan ha slik utflod uten at det er el egentlig?

Hvor langt er du på vei? Kommer sikkert til å gå kjempe bra. Krysser fingrene for deg:) Men forstår følelsen din. Når de første 12 ukene har gått så slapper du nok mye mer av:)

Hvordan tok kjæresten din den gode nyheten da? testet dere ilag?:)

Skrevet

Ja, alle har nesten ømme pupper, det er sant det. Hehe, du må bare kjenne itte :) Åh, det har ikke jeg opplevd ennå. Har bare hatt mange drømmer før jeg testa positivt, at jeg var høygravid å var 5 uker oveti (for det om det ikke går da, hehe) :) Ja, får håpe at akupunktør funker. Satser på det :) Jeg trodde det gikk an å ha slik utflod uten at det er el jeg, men for all del det kan vær jeg tar feil asså.

Jeg er 6+3 idag:) Ja håper det går bra, å håper de 6 neste ukene går fort slik at jeg kommer i uke 12 snart :) Skal jo på tidlig ul første uke i februer, så får jo vite om hjerte slår da. Så håper jo på det, vis ikke blir jeg utrolig lei meg itte så lang tid me prøving. Kjæresten min viste ikke jeg tok test da jeg sto opp, ville gjøre det uten at han viste det denne gang. Men så kom det jo 2 sterke røde streker, så jeg gikk inn i stua å viste testen til han. Å han smilte fra øre til øre å sa " kuult, skal jeg bli pappa " :D Han ble veldig sjokkert (positivt) å forsto det ikke helt før det gikk mer å mer opp for han utover dagen :) Han synes dette er helt topp å snakker ikke om noe annet enn vogn å ny bil osv ;) Å igår bestilte vi syden tur til kreta i mai, så da skal vi der me søsteren min å typen + 2 sjarmtroll på 7 mnd å 2 år, i to uker. Så da kan jeg gå å strutte me magen min i syden, er 22+3 uker på vei da, så rekner med jeg har litt mage då. Å at det ikke bare er det der valpefette då :D

Krysser fingrene for deg også, dette skal du få til vettu :)

Hvor gammel er sønnen din? Var det på egenhånd eller? :)

Skrevet

Hehe.. husker enda sjokket da jeg fant ut at jeg var gravid, skikkelig spennende samtidig som det var litt skummelt. Skulle vi virkelig bli foreldre?? hehe. Tror han ble litt mer "skremt" enn meg. Men varmet jo fort opp og gledet seg mye hele graviditeten. Husk å ta bilde uke for uke nå da. Det er så koselig å se tilbake på!=)

Gutten vår er 16mnd nå. Trodde aldrig at jeg kom til å bli babysyk igjen så fort. Men har forandret seg såå mye etter han ble så mye mer selvstendig. Går og spiser selv osv. Lille søte gutten min:)

Har så innmari lyst å gi han søsken med liten aldersforskjell. Er nok litt travelt i begynnelsen men tror virkelig vi får igjen for det senere. Det var på egenhånd ja så det er jo håp=) men har litt problem med at jeg tenker for mye på alt, spesielt negative tanker har lett for å komme fram. Så må bare prøve å slappe av å nyte tiden med han jeg faktisk har fra før:) Føler det bare er så håpløst uten mensen, men skal nok gå seg til snart!

Så heldig dere er som har bestilt sydentur. Har skikkelig lyst jeg også så håper vi tar oss en tur i sommer.Brun og fin mage da:) sikkert perfekt tidspunkt å reise på når det gjelder graviditeten. Akkurat midt i mellom. Har selv vært på kreta. Kjempe fint sted! :) gled deg:)

Skrevet

Hehe, ja det tenker vi også på. Skal vi bli foreldre? Det er jo helt sprøtt å tenke på :) Vi sier gonatt å gomåren vi til nurke inni magen, fordi om han ikke hører oss :) Kjæresten min snakker til magen ofte han nå, hehe :) Ja, skal ta bilde uke for uke. Har allerede tatt ett bilde nå jeg var 6 uker :D

Dnåå, 16 mnd er en kjekk alder :D Når di går å spiser selv å ikke minst bejunner å snakke, det er morsomt me alle orda som kommer ut. Det er då folk må være forsiktige på va di sier rondt dem, så di ikke hermer :D Søsteren min har jo ikke så stor aldersforsjell, det er 1,5 år. Å det går kjempe fint. Hun storkoser seg, å det gjør også storebror. Ikke vert sjalusi eller noe, så det har gått kjempe bra ;) Du skal få til dette du, det håper vi vettu. Ja forstår at det er litt bale uten mensen, men dere får bare kjøre på hele veien. Plutseli så er du gravid, sånn jor jo vi, hehe :D

Ja, det skal bli herlikt med en sydentur. Di sier jo at vis du er gravid så blir du fortere brun også, så det skal jo bli litt kult ;) Ja det tror jeg også, ikke så allforstor då men helt sonn passelig :)

Hvor gammel var du forresten? Hvor i landet bor du? :)

Skrevet

Ja husker jeg ble kjempe fort brun på magen da jeg var gravid sist. Og når bebisen kom ut og magen ble betraktelig mindre;) så var jeg kjempe brun der i forhold til resten av kroppen, hehe. Nesten svart i navlen. Bare vent;)

Du er så heldig:) Håper du får et flott svangerskap og slipper unna kvalme og bekkenløsning.

Idag er jeg skikkelig babysjuk. Litt smålei meg. Har klart å holde meg unna den følelsen ei stund, men nå kom den:/

Lurer på om vi bør utsette prøvingen noen måneder nå i februar selv om vi har lite lyst til det. (spesielt meg), men har bare et årsvikariat som går ut i juli og hvis jeg blir gravid med termin i nov så har jeg ikke rett til foreldrepenger ettersom man må ha jobbet 6 av de siste ti mnd før fødsel. Tror heller ikke det er så lett å finne seg ny jobb når jeg er flere måneder på vei. Er så utrolig usikker. Vet at jeg kan ringe til lege og få tabletter som kan stimulere til eggløsning snart (feb/mars) men selv hvor mye jeg har lyst til å bli gravid nå så trenger jeg jo sårt de foreldrepengene for å betale lån osv. Den engangsstønaden er jo ikke noe å skryte av.

Har du fast jobb du? da er du heldig som slipper å tenke på slike ting. Dumt at noe sånt kan utsette prøvingen vår:/

Jeg er foresten 23 år og bor på vestlandet! du da?:)

Ha en fortsatt fin helg!:)

Skrevet

Det skal bli løye å se ja, hehe ;) Kan tenke meg at du va mye brunere på magen enn på resten av kroppen etter du hadde født ja ;)

Ja, jeg håper jeg slipper unna det. Jaffal bekkenløsning, det hørres så forferdelig vondt ut. Bejunnt å bli veldig kvalm når jeg er solten å lager mat jeg, hehe.

Off, det er ikke kjekt å bare gå å vente å vente på å bli gravid. Det er helt forferdelig. Dagene var opp å ner for meg også, å det var helt pyton når dagen jeg va sjikkelig babysjuk på kåm.

Jeg er arbeidsledig, eller jobber som vikar av å til i barnehager. Men har ingenting fast. Men nå hadde di en stilling på 53 % i den b.hagen jeg har vert i, så mammaen min å jeg skal senne inn søknad til den ikveld. Sambo jobber i nordsjøen, men har jo lån osv som skal betales ner på og. Så hadde vert godt me noe penger nå jeg gikk heime ett år. Men så tenker jeg at det er ingen som vil ansette meg nå som jeg er gravid liksom. Men di hadde vist ikke låv å si nei til gravide sa mamma'en min. Men håper jo på å få noe fast så jeg får litt penger iallefall. Nai, den engangsstønaden er jo ingenting, di pengene du får der e jo til ingenting. Veldig trist at du må ha fast jobb for å få penger når du blir gravid. Er jo ikke så enkelt få fast jobb heller. Å di som blir gravid nå di er 16 f.eks har jo ikke jobb som regel. Så di blir det vanskelig for. Menmen, sonn er livet.

Jeg blir 20 i april, å bor også på vestlandet! Bor nesten i Stavanger :)

Hatt en fin helg? :)

Skrevet

Holder på å bygge hus så blir avhengig av to inntekter fremover. Men trenger jo egentlig ikke fast jobb da, bare å ha jobbet i 6mnd før fødsel. Men får se.

Det at graviditet ikke skal ha noe å si når du søker jobb tror jeg er litt vanskelig å unngå egentlig. For arbeidsgiver vurderer jo alle søkerene og tar den personen som de vil ha uansett. Er jo ikke alle arbeidsgivere som gir tilbakemeldig hvis du ikke har fått jobben engang. Så er ikke så lett å finne ut om det var pga graviditeten du ikke fikk jobben. Tror det er litt anneledes hvis du har jobb og blir gravid, da kan ikke arbeidsgiveren sparke deg pga graviditeten.

Jobber kjæresten din i nordsjøen altså? mye borte da? :/

Tror ikke jeg hadde klart å være alene så lenge jeg. Selv om det nok er en vanesak. Er sikkert nyforelska hver gang han kommer hjem kan jeg tenke meg:) deilig følelse=)

Har hatt en delvis fin helg egentlig. Mye tanker ute å går nå føler jeg. Har jo gått bra så lenge så håper ikke det kommer til å bli slik fremover. Onsd skal jeg til min tredje akupunktur time. Håper på fremgang snart!!!

Temper hver morgen foresten, og synes kanskje tempen har blitt litt mer stabil nå i det siste.

Denne helgen har jeg gumlet i meg så mye godteri at imorgen er det stopp. Hehe. Nå skal jeg trene og prøve å være sunn igjen. Sier det hele tiden egentlig, men blir så mye mer positiv hvis jeg klarer det.

Hvordan har helgen din vært da? er kjæresten din hjemme?=)

Skrevet

Ja, da fårstår jeg goda at det er viktig me to inntekter. Å bygge hus er jo veldig dyrt nå for tiden. Ja det er sant det, di velger jo den di vil ha di, så får jo ikke vi vite om det er pga graviditeten, det er jo helt sant det. Men fårstår jo og at folk ikke vil ansette folk som er gravide da, pga di skal jo også ut i permisjon å ta koster jo det for di liksom, hehe :) Vi bor godt vi, han enebolig. Helt nytt, det blir 2 år gammelt nå i mars å er 140 stort, så her kan vi bo en stonn til håper vi :) Har 3 soverom så det er jo helt topp.

Ja han jobber i nordsjøen, ganske drid egentlig. Det kan jeg ærligt innrømme, føler han er mye borte ja. Han jobber 2 på, 3 av, 2 på, 4 av, så det blir jo litt at han er vekke. Det er en vanesak, det er det. Men er ikke helt vant me det enda, gruer meg allti til han skal reise igjen :) Åsså er jeg så mørkredd så jeg sover aldri alene, å det er ganske stress. Min stesøster på 11 år sover ofte hoss meg nå han er borte, så har jeg også 2 søskenbarn som har mennene i nordsjøen så da blir det til at jeg sover hoss di også mye, å di hoss meg. Liker ikke å være aleine om kveldene, jeg klarer det ikke. Får helt angst. Så det skal bli løye å se når det kommer en liden i hus, da MÅ jeg jo bare klare det, men det kommer til å bli tøft :) Men er herlikt nå han kommer hjem å vi har savna hverandre å sonn, det er det.

Off, kan tenke meg at det går opp å ner. Får håpe at det går så bra som det har gått i det siste da, å at den tredje akupunktur timen gir fremgang!! Det er mye vi skal gjennom vi damer, off.. Håper så innderlig på dine vegne at det går bra for deg nå snart :) Krysser fingrene for deg :)

Jeg har hatt en fin helg, hadde to av tantongene på overnatting fra fredag til lørdag, den ene gutten til søsteren min på 2 år å kjæresten min sin søster's datter på 16 mnd :) Så det var kjempekoselig. Kjæresten min måtte opp me minstejenta kl 6, mens jeg å gutten min sov til hall 10, herlikt :) Å i går hadde jeg noen venniner på besøk å spillet fantasi hele kvelden. Å ikveld har jeg hatt en vennine å datteren hennes på 2 mnd på besøg å sitt film :) Så jeg har egentlig hatt en veldig fin helg, slappet av å spist masse snop. Tror kansje jeg også skal ta meg noen goooe turer denne uken :) Kjæresten er ennå hjemme ja, tenkte vi skulle ta kvelden nå, skal ha søsteren min sin minstegutten på 8 mnd på besøk hele dagen imårå, kommer kl 8 så må få noen timer på øye kjenner jeg :)

Hva jobber du me da? :)

Skrevet

Er selv litt husredd de få gangene jeg er alene om natten og har en tendens til å gjøre meg selv redd også. Ser skumle filmer selv om jeg vet jeg ikke har godt av det. Hehe. Men tror det er litt en vanesak det også. Til mer du unngår å sove alene til verre blir det da. Du gjør sikkert lurt i å begynne å øve deg litt på å være alene når kjæresten din drar. Blir en annen tilværelse med et lite knøtt ja;) I hvertfall når de begynner å få leggerutiner. Ikke lett å dra noe sted når han må være i seng i halv8 tiden akkurat=)

Jeg er litt mer sånn som liker å ha litt alenetid når jeg kan. Pusle med ting, data, tv, husarbeid. Trener 2-3 ganger i uka. Føler ofte at tiden ikke strekker til. Jobber til 4 de fleste dagene i uka og er ofte ikke hjemme før nærmere 5 så mye av dagen har jo gått når jeg kommer hjem. Så er det å lage middag og være sammen med gutten min før leggetid. Så er ikke alltid like enkelt å holde kontakten med venner føler jeg. Er litt sliten når jeg endelig setter meg ned i sofaen. Hehe. Men prøver da og skal bli flinkere til og ta kontakt jeg også. Vet jeg bare har godt av å kåmme meg ut en tur:)

Du bruker sikkert mye av tiden når kjæresten din er på sjøen til å holde kontakten med venner og familie. Det er jo positivt da:)

Og du får jo virkelig trene deg på baby du når du har så mange kjente med små. Skikkelig koselig det da og tipper du blir mer babysyk av hele greia=) Godt du fikk sove helt til halv 10. Det er jo luksus det her i gården. Flinke dere er som er barnevakt å styr. Familien deres må dra nytte av dere nå før du får nok å henge fingrene i selv;)

Skrevet

Hehe, ja det er sonn det er med meg også. Ser på skumle filmer åsså våger jeg ikke vær hjemme aleine, heilt teit ;) Ja det er sant det, må bare begjunne å prøve så godt jeg kan, fordi om det er helt umulig føler jeg =)

Det er alltid godt med litt alenetid, det er det jo :) Ja når du komme hjem så seint nesten hver dag så forstår jeg godt at du vil ha tid me gutten din før han skal legge seg. Jeg har jo ikke noen jeg skal ta meg av ennå, men den tiden kommer for meg også. Så da blir det nok mindre tid me venner, det gjør det nok. Men må bare prøve å holde kontakten med venner og, er alltid greit å ha de også :) Du har nok godt å komme deg ut litt ja, det har du. Ingen som har vondt av det.

Det blir møye at når kjæresten er i nordsjøen at jeg har mye kontakt me familie å venner ja, det blir det. Har jo ingenting annet å gjør, utenom husarbeid å jobb av å til :) Ja har alltid vert borti unger jeg, har passet søskenbarne mitt sine 4 unger siden di var små, å der er deg også ett gutte-tvillingpar som jeg har passet mye, å også søsteren min sine 2 små har jeg hatt veeeldig mye meg å gjør. Di bodde hoss oss nå di bygget hus nå for ett par månder tilbake. Å da fluttet di inn i mai å så fikk hun han minste gutten i mai, å bodde her i 6 mnd, så han har jeg jo bodd me fra han var 0 mnd til 6 mnd, så har litt erfaring med smått nå ja :) Knall kjekt det. Blir ganske babysyk då ja, nå du passer så mange små hele tiden, det merket jeg jo. Ja jeg merker det, at di bruker meg mye nå før jeg skal ha selv. Men jeg skal låve deg det at jeg har mange b.vakter når jeg trenger det. Di sjuller meg så masse igjen, å jeg skal bruke di, hehe :D Herlikt det også da. Di skal nå få passe di og ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...