Angeldoll m/ desemberprinsesse Skrevet 12. januar 2009 #1 Skrevet 12. januar 2009 Min lille snuppelure på 22dager har blitt så innmari tett i nesa. Jeg drypper med saltvann før måltidene når det er på det verste, og det hjelper ganske godt! Men, nå sitter jeg her og stortuter, fordi "dette hadde jo sikkert ikke skjedd om jeg fortsatte å amme"! Jeg HATER HATER HATER det syke ammepresset som er i dette landet altså! Jeg ga mm og mme en stund, men så ble jeg syk en uke etter fødselen, og da gikk pumpinga i glemmeboken desverre, så nå er produksjonen min så og si ikke eksisterende. Hvorfor skal vi flaske og mme mammaer sitte med så jævlig dårlig samvittighet hele tiden? Det er så dårlig gjort.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2009 #2 Skrevet 12. januar 2009 Hæ??? Hadde det ikke skjedd dersom du hadde amma? hehe - joda, det kunne liksåvel hendt da, ja:) Jeg ammet ikke, men pumpet og ga flaske, så snuppis fikk da mm, men tett i nesa og forkjøla ble hun uansett. Den dårlige samvittigheten velger du selv å ha, legg det vekk og nyt livet som mamma, det er faktisk det viktigste! Vi har gode mmepreparater, rent vann, mulighet til rengjøring av flasker - så det er svært liten fare for sykdom for mmebarn i Norge. Slapp av og kos deg med barn og flaske, plutselig runder de året og skal ha glass...
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2009 #3 Skrevet 12. januar 2009 Min gutt som er flaskebarn ble syk første gang når han var 9 mnd... mens min kusines lille jente som ble fullammet til 6 mnd har ikke vært annet enn syk fra hun ble født, den ene forkjølelsen etter den andre.. Så ikke tenk sånn. Som anynom sier, legg vekk den dårlige samvittigheten, så lenge barnet ditt har det bra er vel det det viktigste.
Frøken Freken Skrevet 14. januar 2009 #4 Skrevet 14. januar 2009 KJære søte deg - jeg hadde reagert helt likt som du gjør - men det er bare tull! Det er helt marginale forskjeller mellom mm-barn og mme-barn. PÅ barselgruppa mi er det mange unger som har vært forkjøla, jeg er den eneste som ikke ammer. Hun har ikke vært syk. Det er jo kun virus ol som mor har rukket å lage antistoffer mot som barnet også får antistoffer mot av amminga! Jeg er enig i at det er JÆVLA dårlig gjort. Det beste vi kan gjøre er å si høyt til venner og kjente hvor problematisk dette er for oss, slik at andre som kommer i samme situasjon er forberedt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå