Anonym bruker Skrevet 12. januar 2009 #1 Del Skrevet 12. januar 2009 Jeg som anonym kan henge ut nick med fult navn og adresse evt tlf uten at noe skjer med meg. Grunn til det er : Jeg logger meg inn på dib, hvor jeg kan fake navn,adresse,postnummer og tlf nummer. Fødselsnummer også. Jeg kan f.eks skrive at adressen min er : x, og de godtar dette. Det er ingenting på min bruker som røper hvem jeg er eller om jeg i hele tatt er en reel person. ----------------------------------------------------------------- Det som skjer med nick som jeg røper navnet på får sitt liv blottet på en nettside med x antall tusen mennesker. Da vil denne personen bli hetset og anonyme kan herje fritt rundt i lang tid uten at noe skjer. Når noe skjer blir tråder fjernet laaaaaang tid etter skaden er skjedd. Hva skjer med anonyme som har fått herje fritt vilt her inne? Ingenting og i værstefall mulig slettet, noe som skal mye til har vi erfart. Noe jeg kan skrive under, helt sikkert. -------------------------------------------------------- Her er et svar jeg fikk fra datatilsynet da jeg sendte inn et spm til de ang personvern her inne.-------------------- Når man registrerer seg som medlem av et nettforum, aksepterer man også visse vilkår. Bruken av nettstedet vil som regel være nærmere regulert i denne avtalen, og man forplikter seg da til å følge disse reglene. Dersom du ikke følger disse reglene, vil administrator for nettstedet kunne stenge deg ute. Å formidle usannheter og ærekrenkelser om navngitte personer på Internett kan være straffbart etter straffeloven. For å anmelde et slikt forhold må du kontakte politiet. Som fornærmet kan man også gå til sivilt søksmål, men dette er ikke noe Datatilsynet kan engasjere seg i. Håper dette var avklarende. Vennlig hilsen Eirin Oda Lauvset Datatilsynet ------------------------------ Som dere leser SKAL moderator stenge en bruker ute ved å bryte visse regler, noe jeg er sikker på at enkelte nick her har gjort opp til flere ganger. Så jeg syntes faktisk det er på tide å kreve noe av de som driver siden her. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139428975-jeg-som-anonym-har-mer-rettsvern-enn-brukere-med-nick-her-inne-burde-det-v%C3%A6re-slik-er-det-ikke-p%C3%A5-tide-at-vi-stiller-litt-krav-til-disse-som-driver-siden-her/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jordmor Siri Skrevet 12. januar 2009 #2 Del Skrevet 12. januar 2009 Hei Anonym! Vi sletter en del innlegg hver dag, som er æreskrenkende fordi folk blir hengt ut med navn, eller fremlagt på en slik måte at folk kan kjennes igjen. Jeg får opp i systemet her hvem de enkelte er, og vi sender advarsler til enkelt personer med jevne mellomrom. Ha en riktig fin dag videre! Vennlig hilsen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139428975-jeg-som-anonym-har-mer-rettsvern-enn-brukere-med-nick-her-inne-burde-det-v%C3%A6re-slik-er-det-ikke-p%C3%A5-tide-at-vi-stiller-litt-krav-til-disse-som-driver-siden-her/#findComment-139431672 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå