Gå til innhold

45 år og gravid

nicco

Anbefalte innlegg

Jeg "bodde" her inne tidligere, fikk mitt 6.barn for 15 måneder siden, da var jeg 43,5 år. De andre barna er nå 13, 11, 9, 7 og 4 år. Nå blir jeg 45 år om et par uker, og er gravid igjen. Vi har ikke brukt prevensjon etter siste fødsel, fordi gynekologen mente allerede før jeg ble gravid sist, at jeg var utgått på dato. "Gamle egg og slitne eggstokker". Blodprøvene viste høy FSH og at jeg ikke hadde eggløsning. Likevel har vi ingenting imot et barn til, men ble jo utrolig overrasket, da.

Jeg er ennå bare rundt 5,5 uker og mye kan skje. Nå som jeg er gravid, vil jeg jo gjerne at det skal gå bra. Prøver å finne støtte for dette på nettet, men det er jammen ikke mye positiv lesning om gravide på min alder. Ser jo her inne at det er flere godt voksne som det går bra med. Lurer litt på om det er noen som kan anbefale noen litt oppløftende artikler på nettet om voksne gravide?????

Fortsetter under...

Så koselig!! Jeg fikk også en gutt for 15 mnd siden og husker deg fra den gangen. Jeg var nok ikke så aktiv som deg, men ved et par anledninger fikk jeg gode svar fra deg på ting jeg lurte på.

Håper du får et flott svangerskap (og at du treffer hyggeligere helsepersonell)! Selv er jeg snart 12 uker på vei med nestemann - som blir min nr. 3

Hallo.Er selv 45 år og gravid i 14.uke.Har vært en del problemer underveis,da mannen min i utgangspunktet ikke ville ha dette barnet.Vært gjennom flere samtaler med Amathea og gynekolog.Mannen min sier at jeg må bestemme.Har nå gått så lang tid,at abort er helt utelukket for min del.Håper at det vil gå seg til,og at vi begge kan glede oss over svangerskapet,Det har ikke vært lett til nå,da mannen min sliter med en del problemer fra før.

Endeleg fleire vaksne gravide her inne. Har følt meg ganske aleine. Eg er berre 42 år gml, men har fyllt 43 før 6.mann kjem.... Ikkje noko planlagt svangerskap,- og eg vert aleinemor. Faren stiller opp, men vi bur ikkje i lag.Har ikkje hatt noko ekstra oppfølging fra helsevesenet så langt i svangerskapet, men har vore på ein vanleg ultralyd no rett før jul. Var veldig bekymra og aleine fram til eg var der og fekk bekrefta at alt såg normalt ut. Først da fekk eg til å begynne å glede meg og bli bevisst på at var gravid igjen.

Hei Nicco!

Jeg er 45 år (blir 46 snart) og venter mitt tredje barn 5. februar (ikke lenge til!!!).

Gjennom svangerskapet har jeg skjønt at det er en del mennesker som har negative holdninger ift alderen min, men de fleste er positive, og det er de menneskene jeg velger å lytte til!

Jeg har lest flere steder at modne foreldre som regel får rolige, harmoniske barn......og jeg velger, selvfølgelig, å tro at dette er sant.

Alder er ikke den eneste faktoren som spiller inn når man skal bedømme hvorvidt det er lurt med svangerskap og fødsel. Vi er alle forskjellige, og alderen kan fortelle at jeg har levd noen år og fått en del kunnskap om livet, men den sier svært lite om den generelle helsetilstanden min......og den er, og har vært gjennom hele svangerskapet, helt topp!

Jeg ønsker deg masse lykke til. Gleder meg til å høre hvordan det går!

Annonse

Hei Nicco!

Takk for sist! Jeg har nå elleve uker igjen av dette svangerskapet, har ei datter født sommeren 07. Husker deg godt fra den gangen!

Det ser ut til at det er krutt i oss modne damer;-)

Dette er mitt fjerde barn og kanskje det siste...selv om jeg allerede snakker om at jeg gjerne vil ha enda et,hvis det går. Jeg fyller 43 i løpet av våren.Hadde en spontanabort i fjor sommer,men ble gravid igjen bare et par uker etterpå igjen, så det virker som kroppen stadig fungerer godt i så måte! Moren min fødte seks barn,det siste i en alder av 44!

Les minst mulig og la kroppen styre dette:-)

Masse lykke til!

Klem,

Dette er jo bare helt utrolig!

Jeg har nesten ikke vært inne her siden jeg fikk datteren min for 14 mnd siden. Og det første jeg ser er to av dere som var her samtidig med meg sist! Så moro! Både nicco og mamamimmi var her på den tiden.

Jeg er ferdig med uke 12 nå, så tør slappe litt av. Skal til ul på riksen mandag, etter det blir det forhåpentlig vis litt lettere. Hadde blødning for en og en halv uke siden og var helt sikker på at det gikk galt ennå en gang, men da jeg kom på ul så jeg masse aktivitet! Hadde forberedt meg på en ny abort, så det var en kjempe-hyggelig overraskelse. Gamle kropper kan også fungere bra, vet dere jenter! Vi må jo ha troa på det!

Lykke til alle sammen!

Hei Nicco,

Gratulerer! Så spennende at dere venter enda et nytt familiemedlem- selvom det kom overraskende på dere. Vi fikk våre yngste nesten samtidig, og jeg husker deg godt fra forumet den gang.

Jeg er enig med de som sier at du ikke må lese artikler osv nå. Du har klart å få 6 flotte, friske barn, og det lover godt for at det også vil gå bra denne gangen.

Jeg håper det går bra med deg og spiren i magen. Kommer til å følge med på siden her. Synes du er heldig som har en stor familie. Selv er jeg "bare" to barns mor, men tenker mye på at jeg skulle ønske meg et barn til en gang. Vi får se hva fremtiden bringer. Det er en utrolig opplevelse å se et barn vokse til, og være del av et annet menneskes liv. Lykke lykke til, Nicco.

Klem,

Næmmen i alle dager! Jeg kjenner igjen både deg og flere her fra sist gang! Vi er ikke unormale allikevel! Så veldig hyggelig. Hehe. Kanskje det er vi som er normale, og legestanden som prøver å få oss til å tro noe annet. Det som er helt sikkert er at det ikke hjelper noen ting å gå rundt og være nervøs og teste seg hele tiden, det viser ihvertfall min erfaring.

Stå på alle modne gravide!

• 3 uker senere...

Så flott å høre om dere modne, gravide!

Selv er jeg 43 år, og har dessverre mistet to ganger på ganske kort tid. Derfor er jeg i tvil om jeg klarer å bære fram et barn nå (har tenåringsbarn fra fra før), selv om både samboer og jeg har veldig, veldig lyst! Desto mer oppløftende å høre om dere!

Lykke til videre!

• 3 uker senere...

Annonse

Hei igjen,

Det var utrolig kjekt å se at det var noen som husket meg, og jeg husker jo flere av dere også!! Var jo utrolig mye her inne,

Må til med en liten oppdatering her. Jeg hadde nemlig en SA i uke 6....Ringte lege som mente kroppen ville ordne opp selv. Og det gjorde den nok. Var ganske deppa noen dager, selv om det ikke var planlagt var det veldig velkomment. Men, men. Blødde utrolig mye i ei uke.

Var litt usikker på når jeg ville få mensen igjen....gikk og ventet, og så kom DEN kvalmen som jeg kjenner så altfor godt...jeg var gravid igjen!! Jeg hadde blitt gravid igjen på første forsøk etter SA. Men etter noen dager begynte jeg å blø igjen, og har nok mistet nå igjen. Så det som var utgangspunktet mitt for dette innlegget, stemmer kanskje. Det står jo over alt at de fleste som blir gravide i denne alderen mister.....

Men jeg fikk jo egentlig vite for 2,5 år siden at jeg ikke kunne bli gravid igjen....Og nå har jeg en superrask gutt på 18 mnd, og jeg har blitt gravid to ganger siden nyttår!!! Så min konklusjon, uansett, er i alle fall at selv de beste gynekologer kan ta alvolig feil.

Jeg sitter her nå da med blødninger på andre døgnet, og regner det i hodet mitt som en sen mens. Men jeg har fremdeles utrolig kvalme, værre enn de siste dagene, det gjør meg litt frustrert.

Vi kommer nok ikke til å begynne med prevensjon igjen, og kan jo håpe at jeg vil bli gravid igjen, og at det kanskje vil gå bra da. Er nok alderen min som gjør at jeg har mistet, men det kan jo finnes et gullegg der også......

Hej! Är nog i samma situation som du Nicco. Gravid i 6v+2 och började plötsligt blöda för 1h sedan... blev lika överraskad som av att jag var gravid, men det är väl som du skriver - att se som en sen mens... jag har inget ont än, men det kommer väl. Var först chockad av graviditeten. i tillägg hade jag influensa när jag upptäckte att jag var gravid. Var faktiskt väldigt sjuk... Men så hade precis börjat att glädja mig (enormt), så nu är det lite trist.... Men är man 44, så får man väl räkna med en del ruttna ägg... Har ju 2 små från förr (1.5 och 3.5) så jag kan väl eg inte klaga :-).

Kjære Nicco,

det var så leit å høre at du hadde SA- og til og med to ganger! Jeg hadde selv en SA før vi fikk minstemann, i 8 uke, og vet hvor tungt det er. Slitsomt både for kropp og sinn, så jeg føler med deg.

Det er jammen bra du har (hvis jeg husker riktig antall:) seks flotte barn å kose deg med. Så får fremtiden vise om det blir enda flere i ungeflokken.

Jeg har ofte tenkt på deg etter at vi ble litt kjent på dette forumet. Og lurer på om jeg kan stille deg noen spørsmål- men tidspunktet er kanskje ikke det beste..du har mer enn nok å tenke på. Men hvis du har tid, er noe av det jeg lurer på:

- hva har vært/er hovedmotivasjonen din/deres til å få såpass mange barn? Og har både du og din mann vært like motiverte til å få flere?

- hvordan klarer dere å få nok søvn? (regner med at noen av deres barn også våkner når de er syke etc)

- hvordan klarer dere å få den daglige kabalen til å gå opp? Vi har så langt bare to barn, men vi har snakket om at vi kanskje skal forsøke å lage et barn til om en stund. Jeg synes det hadde vært fantastisk å være en litt større familie, særlig det at barna alltid vil ha hverandre. Men det er jammen en god del å henge fingrene i med to barn også, og jeg er full av beundring for hvordan dere klarer å ta dere av seks!

Håper du kommer deg raskt Nicco, og at du får en fin vår.

Klem og gode ønsker fra

Hei Nicco,

Det var veldig leit. Vet at der er en sorg når dette skjer. Jeg synes ingenting er så fint og sterkt som å vare gravid. Men jeg håper du raskt blir gravid igjen. Det er tydelig at kroppen din er pa gang, og bare gullegget er der så...Jeg tror du blir gravid igjen.

Klem og önsker om en blomstrende vår,

• 2 uker senere...

Så trist å høre at det gikk sånn. Men det er vel som du sier at en del av eggene er "ubrukelige".

Var selv til ultralyd hos en spesialist (omtrent 7 uker på vei), og der sa legen at faren for å miste er mellom 15 og 25 % når man er over 40 år.

Lykke til, nicco, og alle dere andre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...