Gå til innhold

Fysioterapi/manuell i Trondheim?

Anbefalte innlegg

Er det noen med erfaringer fra fysioterapauter i trondheim? Jeg er forferdelig misfornøyd med den behandlingen jeg får per i dag, og ønsker å bytte fysioterapaut. Jeg har alvorlig bekkenløsning, og føler jeg ikke får noe hjelp hos fysioterapauten min.

Når jeg kommer til fysioterapi blir jeg lagt inn på en benk, med varme på bekkenet. Slik ligger jeg en time. Fysioterapauten kommer innom to ganger i løpet av den timer, for å massere et par minutter. Så får jeg beskjed om å bruke treningsrommet på egenhånd etter timen. Jeg får ikke hjelp til trening, og vi har heller ikke gått gjennom øvelser som kan være nyttige. Synes dette er litt rart, for jeg vet jo ikke hvordan man bør trene med den type bekkenløsning... Høres ikke denne behandlingen litt mangelfull ut?

Er det andre som går til fysioterapi for bekkenløsning her. Hva inneholder i så fall behandlingen?

Er det noen som kan anbefale fysioterapauter i trondheim? (helst i sentrum)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139428792-fysioterapimanuell-i-trondheim/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bor ikke lenger i Trondheim, men har to barn som er født der, og i begge svangerskapene var jeg sterkt plaget med bekkenløsning. Jeg gikk til fysioterapeut som lå i samme bygg som 3T Leangen, og var veldig godt fornøyd der. Første gangen (2001) var jeg med på en treningsgruppe for gravide, og de øvelsene jeg lærte der har hjulpet meg mye siden. Den andre gangen (2004) hadde de ikke lenger denne treningsgruppen, men gikk da til en fysioterapeut som også var manuellterapeut. Jeg gikk til han ca en gang i uken, og fikk da ca 30 min behandling som stort sett bestod av massasje av området rundt bekkenet. Jeg ble nok ikke bedre, men følte at det hjalp meg til å holde smertene i sjakk.

Jeg er nå gravid for tredje gang, og i kommunen hvor jeg nå bor har de et tilbud om trening i basseng for gravide. Treningen er ledet av en fysioterapeut. Det er utrolig deilig å kunne bevege seg uten smerter - for så lenge jeg er i det varme vannet så er smertene minimale. I tillegg har jeg vært flink til å gjøre øvelser (spesielt knipeøvelse), så det har tatt lengre tid ut i svangerskapet før smertene kom denne gangen. Jeg er nå 34 uker på veg, og i de siste 8 ukene har jeg også gått til akupunktur - noe som virkelig har hjulpet!! Det holder ikke bare smertene i sjakk, men jeg blir stadig bedre! Smertene blir mindret, og i tillegg har akupunkturen hjulpet mot halsbrann og leggkramper! Så det kan absolutt anbefales, selv om det er litt dyrt.

Tusen takk for gode råd! Da vet jeg litt mer om hva en behandling kan/bør inneholde. Har tenkt på akupunktur også, så var fint å høre at det har hjulpet deg.

Kom over nettsiden til Trondheim Fysikalske institutt. Hun som driver med bekkenløsningsproblematikk der er både manuellterapaut og har akupunkturutdanning, så jeg skal kontakte henne. HÅPER det er greit å komme til der uten å måtte vente for lenge.

Uansett, takk for svar=) Og lykke til med de siste 6 ukene!=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...